Quote from Elias Engqvist on 5 April 2008, 13:35Nu har inte jag studerat "Pose" så i detalj men det har väl inte så mycket med rubriken (Längre löpsteg) att göra va?
Fotnedsättning under tyngdpunkten.
Markkontakt med främre fotbladet.
Ha foten i kontakt med marken så lite som möjligt.Det är saker s
Nu har inte jag studerat "Pose" så i detalj men det har väl inte så mycket med rubriken (Längre löpsteg) att göra va?
Fotnedsättning under tyngdpunkten.
Markkontakt med främre fotbladet.
Ha foten i kontakt med marken så lite som möjligt.
Det är saker s
Quote from antti5303@gmail.com on 5 April 2008, 14:22Stretcha höftböjaren kan vara bra för att få lite längd på steget, Särskilt om man springer långt fram på fötterna och har fotisättningen under tyngdpunkten.
Steget kan bli väl kort om man inte ska sätta i foten långt framför sig och inte kan ha benet lån
Stretcha höftböjaren kan vara bra för att få lite längd på steget, Särskilt om man springer långt fram på fötterna och har fotisättningen under tyngdpunkten.
Steget kan bli väl kort om man inte ska sätta i foten långt framför sig och inte kan ha benet lån
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 13:40När ni nu ändå snackar Pose och löpteknik, för er som ännu inte sett den, favorit i repris:
http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?Blogid=9145
(Min bildblogg om detta, många har tyckt att den är bra förklarad)
När ni nu ändå snackar Pose och löpteknik, för er som ännu inte sett den, favorit i repris:
http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?Blogid=9145
(Min bildblogg om detta, många har tyckt att den är bra förklarad)
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 22:31Fredrika: Vilken superbra & pedagogisk beskrivning av tekniken!
Jag blir verkligen sugen att pröva på. Har sedan tonåren lite bråkiga knän (Mb Schlatter tror jag det kallas) och Pose verkar ju sååå mycket skonsammare än mitt vanliga springsteg. Peppar, pe
Fredrika: Vilken superbra & pedagogisk beskrivning av tekniken!
Jag blir verkligen sugen att pröva på. Har sedan tonåren lite bråkiga knän (Mb Schlatter tror jag det kallas) och Pose verkar ju sååå mycket skonsammare än mitt vanliga springsteg. Peppar, pe
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 09:02Tack Sanna! Det *ska* gå att lära sig själv, i början avsågs med "Pose" inte själva tekniken utan metoden för att lära den... Boken innehåller en massa övningar som är avsedda att skapa den känsla man är ute efter, så att kroppen skall läras in att göra r
Tack Sanna! Det *ska* gå att lära sig själv, i början avsågs med "Pose" inte själva tekniken utan metoden för att lära den... Boken innehåller en massa övningar som är avsedda att skapa den känsla man är ute efter, så att kroppen skall läras in att göra r
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:44Tack f tipsen Fredrika! (t+)
Jag börjar nog med att försöka på egen hand, så får vi se hur det artar sig. Kan kanske få maken eller någon vän att iaktta mitt löpsteg & komma med kommentarer.
Ska läsa in mig också, så får vi se framöver om det blir DVD e
Tack f tipsen Fredrika! (t+)
Jag börjar nog med att försöka på egen hand, så får vi se hur det artar sig. Kan kanske få maken eller någon vän att iaktta mitt löpsteg & komma med kommentarer.
Ska läsa in mig också, så får vi se framöver om det blir DVD e
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 19:27Provade på att inte springa med hälisättning på dagens milpass. Kändes helt ok, men vaderna känns hyffsat slut. Om det berodde på löpsteget eller inte att jag gjorde milen 3 minuter snabbare än jag gjort tidigare i år låter jag vara osagt, har ju kört rät
Provade på att inte springa med hälisättning på dagens milpass. Kändes helt ok, men vaderna känns hyffsat slut. Om det berodde på löpsteget eller inte att jag gjorde milen 3 minuter snabbare än jag gjort tidigare i år låter jag vara osagt, har ju kört rät
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 21:32Härligt Martin (t+)
Härligt Martin (t+)
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 19:27Fredrika: Jag är imponerad. (t+)
Fredrika: Jag är imponerad. (t+)
Quote from Camilla Maunu on 8 April 2008, 20:49Jag läste också Fredrikas superfina blogginlägg häromkvällen och idag när jag sprang hem från jobbet så testade jag lite att inte sätta i hälen. Men mina vader sa på en gång att det var för jobbigt, plus att pulsen direkt ökade med 7-8 slag.
Personligen
Jag läste också Fredrikas superfina blogginlägg häromkvällen och idag när jag sprang hem från jobbet så testade jag lite att inte sätta i hälen. Men mina vader sa på en gång att det var för jobbigt, plus att pulsen direkt ökade med 7-8 slag.
Personligen