Quote from Jan Lundquist on 9 April 2008, 09:58Och jag är också så nöjd och glad efter att ha lyssnat på vad ni säger här om att löpstegen ska vara kortare och snabbare och inte landa på hälen. När jag sprang min 6 km-runda häromdagen var jag knappt ens trött efterår och jag som dog efter 3 km för bar
Och jag är också så nöjd och glad efter att ha lyssnat på vad ni säger här om att löpstegen ska vara kortare och snabbare och inte landa på hälen. När jag sprang min 6 km-runda häromdagen var jag knappt ens trött efterår och jag som dog efter 3 km för bar
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 10:07Nå - har man bara roligt och mår bra av det så är det ju vackert så. Återigen - jag tror absolut på att man ska jobba med sin löpteknik - men den ska också hela tiden testas och implementeras i riktig löpning. Att hävda att folk ska skaffa sig ett teknisk
Nå - har man bara roligt och mår bra av det så är det ju vackert så. Återigen - jag tror absolut på att man ska jobba med sin löpteknik - men den ska också hela tiden testas och implementeras i riktig löpning. Att hävda att folk ska skaffa sig ett teknisk
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 11:01> "Att hävda att folk ska skaffa sig ett tekniskt fulländat löpsteg innan de kan ge sig ut och springa"
Ahh, nu förstår jag vad du är så kritisk mot, så menar jag förstås inte! Självklart håller jag med om att basen är den "vanliga" löpträningen från bör
> "Att hävda att folk ska skaffa sig ett tekniskt fulländat löpsteg innan de kan ge sig ut och springa"
Ahh, nu förstår jag vad du är så kritisk mot, så menar jag förstås inte! Självklart håller jag med om att basen är den "vanliga" löpträningen från bör
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 11:05...och kanske allra mest: tack för att du påminner om knäna! Kanske är det den bästa rekommendationen att ge: strunta i hur du sätter i fötterna, tänk bara på att landa så nära under kroppen som möjligt och ha alltid lätt böjt knä.
...och kanske allra mest: tack för att du påminner om knäna! Kanske är det den bästa rekommendationen att ge: strunta i hur du sätter i fötterna, tänk bara på att landa så nära under kroppen som möjligt och ha alltid lätt böjt knä.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 12:47Måste dela med mig av mina erfarenheter också känner jag. Har hängt med i andra diskussioner i ämnet sedan i höstas någon gång och blev inspirerad att utveckla mitt löpsteg mot ”framfotslöpning”, sätter det inom citationstecken eftersom jag håller med det
Måste dela med mig av mina erfarenheter också känner jag. Har hängt med i andra diskussioner i ämnet sedan i höstas någon gång och blev inspirerad att utveckla mitt löpsteg mot ”framfotslöpning”, sätter det inom citationstecken eftersom jag håller med det
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 13:23Fredrika, inte ren löpträning. Jag har spelat massor av fotboll med all den löpning som ingår där. Vet att många tycker att fotbollsspelare är lata och otränade men det tycker inte jag.
Fredrika, inte ren löpträning. Jag har spelat massor av fotboll med all den löpning som ingår där. Vet att många tycker att fotbollsspelare är lata och otränade men det tycker inte jag.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 13:38HIF:s A-lag är på träning säkert två timmar per dag flera gånger i veckan.
HIF:s A-lag är på träning säkert två timmar per dag flera gånger i veckan.
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 15:31Vad är kadens som Fredrika nämner?
Vad är kadens som Fredrika nämner?
Quote from Funbeat user on 9 April 2008, 15:32RPM=Kadens=varv per minut.
RPM=Kadens=varv per minut.
Quote from ellen olsson on 9 April 2008, 19:33> Det stämmer att Romanov i Pose-boken är mycket kategorisk på den punkten, lustigt nog har han en långt mer avslappnad attityd i verkligheten. Kanske tror han att han måste ta i hårt så budskapet går fram??
Eftersom han är verksam i USA så kanske det är
> Det stämmer att Romanov i Pose-boken är mycket kategorisk på den punkten, lustigt nog har han en långt mer avslappnad attityd i verkligheten. Kanske tror han att han måste ta i hårt så budskapet går fram??
Eftersom han är verksam i USA så kanske det är