Quote from Guest on 14 June 2008, 15:30Många snackar ju om att intervallträning är bäst för att få upp konditionen, medan andra menar att man ska springa länge. Jag har inte riktigt kopplat ... Men jag försöker just nu köra ett intervallpass på 5 km samt ett lugnare pass på 1 mil i veckan. (Tr
Många snackar ju om att intervallträning är bäst för att få upp konditionen, medan andra menar att man ska springa länge. Jag har inte riktigt kopplat ... Men jag försöker just nu köra ett intervallpass på 5 km samt ett lugnare pass på 1 mil i veckan. (Tr
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 15:40Menar du att bara springa ett pass i veckan?
Ett pass på 15 km ger sämre träningseffekt än ett på 5 och ett på 10 km. Sämre på andra sätt med.
Menar du att bara springa ett pass i veckan?
Ett pass på 15 km ger sämre träningseffekt än ett på 5 och ett på 10 km. Sämre på andra sätt med.
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 15:47Nej, jag menade två sådana pass. Eller så ofta jag hinner eller orkar, då jag tränar annat också. Inte 15 km, utan 10 i först lugnt och sedan ökat tempo.
Nej, jag menade två sådana pass. Eller så ofta jag hinner eller orkar, då jag tränar annat också. Inte 15 km, utan 10 i först lugnt och sedan ökat tempo.
Quote from ellen olsson on 14 June 2008, 15:51Det är sämre ändå. Du ska vara utvilad när du kör det hårdare passet så att du verkligen kan köra hårt.
Det är sämre ändå. Du ska vara utvilad när du kör det hårdare passet så att du verkligen kan köra hårt.
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 16:08Okej. Då håller jag mig till det vanliga då 🙂 Men ökar nog sträcka på långpasset en aning... (t+)
Okej. Då håller jag mig till det vanliga då 🙂 Men ökar nog sträcka på långpasset en aning... (t+)
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 16:26Lägg hellre på ett tredje pass.
Lägg hellre på ett tredje pass.
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 16:32Okej. 🙂 Ska se vad jag kan göra 😛
Okej. 🙂 Ska se vad jag kan göra 😛
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 19:20Precis som sägs så ska du hålla isär intervallpass och distanslöpning och inte integrera dom med varandra för bästa effekt. Intervaller gör att du får upp snabbheten inte att du orkar länge, därför ska du ha både och precis som du har. Pröva gärna att väx
Precis som sägs så ska du hålla isär intervallpass och distanslöpning och inte integrera dom med varandra för bästa effekt. Intervaller gör att du får upp snabbheten inte att du orkar länge, därför ska du ha både och precis som du har. Pröva gärna att väx
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 09:23Jag har helt skrotat intervaller.
Ökade löpmängden och blev starkare.
Varierade hastigheten på passen och blev snabbare.
Det ska vara kul att springa. Jag tycker intervaller är kul, men vilan efter är inte kul.Själv tycker jag det inte är någon idé att
Jag har helt skrotat intervaller.
Ökade löpmängden och blev starkare.
Varierade hastigheten på passen och blev snabbare.
Det ska vara kul att springa. Jag tycker intervaller är kul, men vilan efter är inte kul.
Själv tycker jag det inte är någon idé att
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 10:08"Själv tycker jag det inte är någon idé att fundera på tunga pass förrän man har en normal mängdvecka på minst 40 Km."
Intressant teori, inför vilken distans menar du då? 800m/1km/5km/1mil/2.1mil/4.2mil eller längre?
Det är kul att du hittat en tränings
"Själv tycker jag det inte är någon idé att fundera på tunga pass förrän man har en normal mängdvecka på minst 40 Km."
Intressant teori, inför vilken distans menar du då? 800m/1km/5km/1mil/2.1mil/4.2mil eller längre?
Det är kul att du hittat en tränings