Quote from Funbeat user on 8 February 2014, 07:58I dina trakter åker man skidor istället Christer!
I min lilla by (kanske 200 invånare?) på Listerlandet och längs mina löprundor i skogen möter jag fler och fler som joggar/springer. I vår kommun (c:a 16.000 invånare totalt) har det också poppat upp några
I dina trakter åker man skidor istället Christer!
I min lilla by (kanske 200 invånare?) på Listerlandet och längs mina löprundor i skogen möter jag fler och fler som joggar/springer. I vår kommun (c:a 16.000 invånare totalt) har det också poppat upp några
Quote from Elias Engqvist on 8 February 2014, 09:10AT: Förr åkte man skidor - dvs det är klart att det finns folk som åker skidor men dom är inte så många som dom varit heller - men nån löparboom (som vi väl talade om ?) finns inte här!
( I min by bor 12 pers)
AT: Förr åkte man skidor - dvs det är klart att det finns folk som åker skidor men dom är inte så många som dom varit heller - men nån löparboom (som vi väl talade om ?) finns inte här!
( I min by bor 12 pers)
Quote from Funbeat user on 8 February 2014, 10:03Varje gång CS & YG sticker till skogs så löptränar 17% av invånarna - En löparboom som heter duga! 😉
Varje gång CS & YG sticker till skogs så löptränar 17% av invånarna - En löparboom som heter duga! 😉
Quote from Funbeat user on 8 February 2014, 10:32ja i så fall 😀
Vilka krav du har Christer!
ja i så fall 😀
Vilka krav du har Christer!
Quote from Funbeat user on 8 February 2014, 11:41För att förtydliga: att löparboomen är över betyder här inte att löparintresset är över utan bara att toppen är nådd och intresset på neråtgående.
För att förtydliga: att löparboomen är över betyder här inte att löparintresset är över utan bara att toppen är nådd och intresset på neråtgående.
Quote from Elias Engqvist on 8 February 2014, 11:52Haha, fast nu var det där med vår lilla by lite frikopplat från det jag pratade om som jag kanske skulle avgränsa till hedemora kommun... Här har det nog gått neråt sen 60-talet...
Haha, fast nu var det där med vår lilla by lite frikopplat från det jag pratade om som jag kanske skulle avgränsa till hedemora kommun... Här har det nog gått neråt sen 60-talet...
Quote from Funbeat user on 8 February 2014, 14:29Kanske har nån koppling till den här artikeln?
http://swyzak.wordpress.com/2014/02/06/har-vi-curlats-av-media-med-mera/
Kanske har nån koppling till den här artikeln?
Har vi curlats av media med mera…
Quote from Funbeat user on 26 February 2014, 10:55Jag ser inga tendenser till avmattning. "Försäsongsultrorna" i mars/april - Skövde 6h, Ursvik Ultra och Täby Extreme har fler anmälda i år än tidigare. Troligen har den milda vintern hjälpt till.
Jag ser inga tendenser till avmattning. "Försäsongsultrorna" i mars/april - Skövde 6h, Ursvik Ultra och Täby Extreme har fler anmälda i år än tidigare. Troligen har den milda vintern hjälpt till.
Quote from Funbeat user on 26 February 2014, 12:51Jo, boomen fortsätter, nästan alla springer numera när man pratar träning med dom. Är lite sur för alla dom här nya ultratrailloppen i sverige som jag inte kan deltaga i nu när jag ska bränna mitt krut i Andorra i sommar;)
Jo, boomen fortsätter, nästan alla springer numera när man pratar träning med dom. Är lite sur för alla dom här nya ultratrailloppen i sverige som jag inte kan deltaga i nu när jag ska bränna mitt krut i Andorra i sommar;)
Quote from Funbeat user on 26 February 2014, 13:01För bara 30 år sedan eller så betydde "boom" något stort.
Typ mängder av bra resultat av även glada motionärer.Nu betyder tydligen "boom" ej så mycket.
Det är fortfarande väldigt få som kan springa 5K utan att gå ett enda steg.
"Posenten" var/är vikti
För bara 30 år sedan eller så betydde "boom" något stort.
Typ mängder av bra resultat av även glada motionärer.
Nu betyder tydligen "boom" ej så mycket.
Det är fortfarande väldigt få som kan springa 5K utan att gå ett enda steg.
"Posenten" var/är vikti