Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 14:51LHCF? Finns det fortfarande? Jag tycker 5:2 har forsat in som en flodvåg över landet. Dock ej över mig.
LHCF? Finns det fortfarande? Jag tycker 5:2 har forsat in som en flodvåg över landet. Dock ej över mig.
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 14:52Oj, ursäkta, det var inte riktigt meningen. 🙂
Oj, ursäkta, det var inte riktigt meningen. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 15:01Testade google trends (där de räknar antalet sökningar), och den årliga trenden ser ut så här:
Stockholm Marathon: peak 2011, sedan nedgång
Lidingöloppet: peak 2011-2012, sedan svag nedgång
Midnattsloppet: peak 2010, sedan stabilt
Göteborgsvarvet: peak 2
Testade google trends (där de räknar antalet sökningar), och den årliga trenden ser ut så här:
Stockholm Marathon: peak 2011, sedan nedgång
Lidingöloppet: peak 2011-2012, sedan svag nedgång
Midnattsloppet: peak 2010, sedan stabilt
Göteborgsvarvet: peak 2
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 15:09Stockholm Marathon kanske är delvis skyldiga själva genom att ha prishöjt startavgiften vartenda år? Dvs inte så mycket vikande löparboom som att folk inte tycker det är värt pengarna och söker sig annorstädes?
Stockholm Marathon kanske är delvis skyldiga själva genom att ha prishöjt startavgiften vartenda år? Dvs inte så mycket vikande löparboom som att folk inte tycker det är värt pengarna och söker sig annorstädes?
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 15:22Höjer inte andra lopp i samma takt? Har inte kontrollerat själv.
Höjer inte andra lopp i samma takt? Har inte kontrollerat själv.
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 15:26Njae, de lopp jag anmält mig till har samtliga varit återhållsamma utom just då Stockholm Marathon. Fast jag kan mycket väl minnas fel, Varvet kanske också har höjt mycket fast jag inte varit lika uppmärksam på det?
Ultraloppen är (nästan) aldrig dyra i
Njae, de lopp jag anmält mig till har samtliga varit återhållsamma utom just då Stockholm Marathon. Fast jag kan mycket väl minnas fel, Varvet kanske också har höjt mycket fast jag inte varit lika uppmärksam på det?
Ultraloppen är (nästan) aldrig dyra i
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 15:39Kanske lite av detta?
lokala lopp (bana, terräng) -> stora citymaror/halvmaror -> upplevelse/äventyrslopp
Kanske lite av detta?
lokala lopp (bana, terräng) -> stora citymaror/halvmaror -> upplevelse/äventyrslopp
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 15:49Med tanke på att sökpeakarna är i anslutning till själva loppen och med tanke på att Stockholm Marathon har haft rekord i antal deltagande i mer eller mindre obruten följd under en lång rad av år (2013 medräknat) så tror jag man ska vara försiktig med att
Med tanke på att sökpeakarna är i anslutning till själva loppen och med tanke på att Stockholm Marathon har haft rekord i antal deltagande i mer eller mindre obruten följd under en lång rad av år (2013 medräknat) så tror jag man ska vara försiktig med att
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 16:45Hmm, att boomen skulle vara över är inget vi märkt av i Kalmar/Öland !? (H)
Skälbyloppet
BILD:http://www.hogbyif.se/friidrott/arrangemang/statistik/skalbyloppet_deltagare.gifBILD:http://www.olandskyrkstafett.se/antal_lag.jpg
Böda Sandsloppet
2011 - 62
Hmm, att boomen skulle vara över är inget vi märkt av i Kalmar/Öland !? (H)
Skälbyloppet
BILD:http://www.hogbyif.se/friidrott/arrangemang/statistik/skalbyloppet_deltagare.gif
BILD:http://www.olandskyrkstafett.se/antal_lag.jpg
Böda Sandsloppet
2011 - 62
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 18:33För egen del får löparboomen var på uppgång, peaka, var på nedgång. Det kvittar faktiskt vilket, jag kommer att fortsätta springa. I julas sprang jag mitt första terränglopp och det blir nog inte det sista, jag har sprungit Berlin Marathon och gör det gär
För egen del får löparboomen var på uppgång, peaka, var på nedgång. Det kvittar faktiskt vilket, jag kommer att fortsätta springa. I julas sprang jag mitt första terränglopp och det blir nog inte det sista, jag har sprungit Berlin Marathon och gör det gär