Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparboomen över
You need to log in to create posts and topics.

Nej, precis. M30 i det här fallet betyder bara att banan är 30km.

"Nej, precis. M30 i det här fallet betyder bara att banan är 30km."

Då är det M80 jag skall anmäla mig till som aspirerande ultralöpare eller?

.....

Om löparboomen riskerar att minska tror jag de stora företagen kommer gå in och blåsa luft i det ett ta

Fast nog är vi patetiska, vi 50-plusare som springer i tävlingsklasser (ingen nämnd och ingen glömd).

Niklas,> Nej, det menade jag inte!!! I M80-fallet är det plötsligt åldern man syftar på. Håller med dig om att det är inkonsekvent.

Klasser

M30/K30 (män/kvinnor 30 km,från 17 år)
MK15 (män/kvinnor 15 km, från 15 år)
M50 / M60 / M70 / M80 (män olika åld

Micke, jag tycker varken du eller jag är patetiska i tävlingsklass. Möjligen om man inbillar sig att man ska vinna så...

Trenden fortsätter med avtagande intresse för löpning, i allafall i Sverige, som jag såg i min kaffesump redan för ett år sedan. De som spekulerade i att kylan 2012 för Stockholm Marathon orsakade minskningen 2013 hade fel eller så blev folk permanent fro

Tycker det är många fler som pratar "trail", "äventyr" och "naturnära upplevelser" nu, nu räcker det inte att bara springa eller springa långt. Löparboomarna har gjort det nu, och söker något nytt.

Intressant tråd. Toughest, zombielöpning och liknande är väl också på gång?

Jag som är så ohipp och självständig och står över alla trender noterar med visst obehag att mina egna löparboomar tidsmässigt har sammanfallit rätt väl med övriga samhällets lö

LHCF? Finns det fortfarande? Jag tycker 5:2 har forsat in som en flodvåg över landet. Dock ej över mig.

LHCF? Finns det fortfarande? Jag tycker 5:2 har forsat in som en flodvåg över landet. Dock ej över mig.