Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 18:34Men nu bor ju jag i Kalmar och vi peakar definitivt löparboomen med Kalmar halvmarathon, Kalmarmilen, Ölands marathon, Iron Man, Wings for Life, Sylvesterloppet. Det finns inget stopp 🙂
Men nu bor ju jag i Kalmar och vi peakar definitivt löparboomen med Kalmar halvmarathon, Kalmarmilen, Ölands marathon, Iron Man, Wings for Life, Sylvesterloppet. Det finns inget stopp 🙂
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 22:57Har inget speciellt hänt i Kalmar i år så är det nog bara effekten stad/land vi ser. Precis som prisnedgångar på fastigheter börjar i storstäder och sprids över landet så bryts nog dessa trender på samma sätt. De börjar i Stockholm/Göteborg och sprids eft
Har inget speciellt hänt i Kalmar i år så är det nog bara effekten stad/land vi ser. Precis som prisnedgångar på fastigheter börjar i storstäder och sprids över landet så bryts nog dessa trender på samma sätt. De börjar i Stockholm/Göteborg och sprids eft
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 23:10Att Ölands Marathon nästan fördubblade deltagarantalet i fjol kan väl i alla fall delvis förklaras med att det var VSM. Även 1998 var det VSM, med en stor ökning av antalet deltagare det året.
Att Ölands Marathon nästan fördubblade deltagarantalet i fjol kan väl i alla fall delvis förklaras med att det var VSM. Även 1998 var det VSM, med en stor ökning av antalet deltagare det året.
Quote from Funbeat user on 5 February 2014, 07:44Nä, boomen är inte över. Däremot tror jag att prisnivåerna för anmälan nått sin topp.
Angående att vara duktig och synas...få många "gilla" på FB...kan man lugnt tröttna på. Läste om Apple som i sitt kommande IOS kommer att ha en förinstallerat hälso/tr
Nä, boomen är inte över. Däremot tror jag att prisnivåerna för anmälan nått sin topp.
Angående att vara duktig och synas...få många "gilla" på FB...kan man lugnt tröttna på. Läste om Apple som i sitt kommande IOS kommer att ha en förinstallerat hälso/tr
Quote from Funbeat user on 5 February 2014, 08:10Eftersom inte-hjälpa-till-generationen håller på att ta över tror jag inte att deltagaravgifterna har nått sin topp. Tvärtom kommer alltfler lopp med någorlunda deltagarantal drivas av penningkåta eventföretag tillsammans med brevlådeföreningar utan verks
Eftersom inte-hjälpa-till-generationen håller på att ta över tror jag inte att deltagaravgifterna har nått sin topp. Tvärtom kommer alltfler lopp med någorlunda deltagarantal drivas av penningkåta eventföretag tillsammans med brevlådeföreningar utan verks
Quote from Funbeat user on 6 February 2014, 11:02Jag undrar om inte IM är en stor påverkansfaktor på Kalmar. Det är så ofantligt stort att det kanske drar med allt annat upp. Man blir rent otroligt peppad av att kolla irl under dagen D 😉
Kanske ett löjligt enstaka exempel som helt saknar betydelse, me
Jag undrar om inte IM är en stor påverkansfaktor på Kalmar. Det är så ofantligt stort att det kanske drar med allt annat upp. Man blir rent otroligt peppad av att kolla irl under dagen D 😉
Kanske ett löjligt enstaka exempel som helt saknar betydelse, me
Quote from Funbeat user on 6 February 2014, 12:06IM kan säkert ha bidragit, men uppsvinget påbörjades innan dess. Mer samarbete med Destination Kalmar = marknadsföring, tror jag har varit den största faktorn, start med Kalmarmilen 2011. Innan dess allmän löparvåg över hela landet.
IM kan säkert ha bidragit, men uppsvinget påbörjades innan dess. Mer samarbete med Destination Kalmar = marknadsföring, tror jag har varit den största faktorn, start med Kalmarmilen 2011. Innan dess allmän löparvåg över hela landet.
Quote from Jonny Persson on 6 February 2014, 13:12Samt att ni gör bra arrangemang med löparna i fokus Markus, glöm inte det.
Samt att ni gör bra arrangemang med löparna i fokus Markus, glöm inte det.
Quote from Funbeat user on 6 February 2014, 13:19+1 MMN
+1 MMN
Quote from Elias Engqvist on 6 February 2014, 14:07Jag, som är stockholmare och iofs flyttade till södra Dalarna för lite drygt 20 år sen men veckojobbpendlade till Stockholm fram till i våras har en lite annan syn på löparboomen.
Jag bor nu ute på landet, närmaste städer, båda ca 2 mil bort är Avesta oc
Jag, som är stockholmare och iofs flyttade till södra Dalarna för lite drygt 20 år sen men veckojobbpendlade till Stockholm fram till i våras har en lite annan syn på löparboomen.
Jag bor nu ute på landet, närmaste städer, båda ca 2 mil bort är Avesta oc