Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:26Jag har urusla knän så jag avstår alla former av hopp + belastningar.
Däremot rör jag mig så mycket jag kan.Hade jag haft felfria knän så hade jag antagligen anammat övningarna.
Jag hade definitivt testat.
Jag har urusla knän så jag avstår alla former av hopp + belastningar.
Däremot rör jag mig så mycket jag kan.
Hade jag haft felfria knän så hade jag antagligen anammat övningarna.
Jag hade definitivt testat.
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:59Andra behöver starka tänder http://www.youtube.com/watch?v=ZIGpJVNOHpc&NR=1
Andra behöver starka tänder http://www.youtube.com/watch?v=ZIGpJVNOHpc&NR=1
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 09:19Men är videon som länkades alltså enbenshopp, eller var det bara någon som hittade en övning med liknande position? Videon ser ju snarare ut att göra enbensböj, vilket också stod med på träningslistan men i annan form.
Men är videon som länkades alltså enbenshopp, eller var det bara någon som hittade en övning med liknande position? Videon ser ju snarare ut att göra enbensböj, vilket också stod med på träningslistan men i annan form.
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 09:27Den beskrivning av enbenshopp som Jaana Magnusson undrade om, verkar vara det som också kallas "Borzovhopp" (efter en redigering: ukrainsk! inte rysk sprinter). Här är fler instruktioner:
http://www.musclebulletin.com/articles/index.php?option=com_conte
Den beskrivning av enbenshopp som Jaana Magnusson undrade om, verkar vara det som också kallas "Borzovhopp" (efter en redigering: ukrainsk! inte rysk sprinter). Här är fler instruktioner:
http://www.musclebulletin.com/articles/index.php?option=com_conte
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 09:31Jag trodde man stärkte knäna genom att springa?
Jag trodde man stärkte knäna genom att springa?
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 09:41Ett par bra övningar för knäna. Tänk på att hålla koll så att knäet som belastas håller sig ovanför foten och inte går förbi tårna framåt...
1) Vanliga utfall, dvs stå rakt upp och ner, ta ett stort steg fram, bakgre benet knä nästan ner till golvet, til
Ett par bra övningar för knäna. Tänk på att hålla koll så att knäet som belastas håller sig ovanför foten och inte går förbi tårna framåt...
1) Vanliga utfall, dvs stå rakt upp och ner, ta ett stort steg fram, bakgre benet knä nästan ner till golvet, til
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 09:44Lars, den videon var ju jättebra! Tack så mycket! Dock verkar den övningen vara ganska svår, jag provade lite här hemma men har alldeles för dålig balans och landningen tar hårt på knän/ben för mig. Blir väl till att öva mer! 🙂
Lars, den videon var ju jättebra! Tack så mycket! Dock verkar den övningen vara ganska svår, jag provade lite här hemma men har alldeles för dålig balans och landningen tar hårt på knän/ben för mig. Blir väl till att öva mer! 🙂
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 10:201.000 (t+) till Magnus N.
1.000 (t+) till Magnus N.
Quote from Catharina Brattlin on 16 September 2011, 10:36Det var en lite rolig formulering eftersom knäna är leder och kan, mig veterligen, inte "stärkas". 🙂
Hursom, så är väl alla styrkeövningar, som syftar till att stärka musklerna kring knäleden, bra. Man kan även lägga till övningar som stärker musklerna
Det var en lite rolig formulering eftersom knäna är leder och kan, mig veterligen, inte "stärkas". 🙂
Hursom, så är väl alla styrkeövningar, som syftar till att stärka musklerna kring knäleden, bra. Man kan även lägga till övningar som stärker musklerna
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 10:37Om man har för svaga knän för att springa utan smärta måste man börja någon annanstans, t.ex. med benböj som inte har lite mycket stötar som att springa och landa med benen. Alla har vi olika förutsättningar, så är det bara.
Om man har för svaga knän för att springa utan smärta måste man börja någon annanstans, t.ex. med benböj som inte har lite mycket stötar som att springa och landa med benen. Alla har vi olika förutsättningar, så är det bara.