Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 16:05Baby rabbits cuddling 😉
Här finns en massa olika övningar
http://www.youtube.com/results?search_query=kn%C3%A4kontroll&aq=f(tror det var detta AM skulle länka till)
Baby rabbits cuddling 😉
Här finns en massa olika övningar
http://www.youtube.com/results?search_query=kn%C3%A4kontroll&aq=f
(tror det var detta AM skulle länka till)
Quote from Funbeat user on 17 September 2011, 16:49Om det vore så enkelt att det är musklerna man stärker borde det ju inte ligga något i den gamla "sanningen" att det tar längre tid för senor/leder/ligament att vänja sig vid belastning än för musklerna.
Om nu inte musklerna vid senorna av någon anledni
Om det vore så enkelt att det är musklerna man stärker borde det ju inte ligga något i den gamla "sanningen" att det tar längre tid för senor/leder/ligament att vänja sig vid belastning än för musklerna.
Om nu inte musklerna vid senorna av någon anledni
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 08:35Hoppsan. Skulle bara se om ni Var vakna. Tack för hjälpen m länken. Ändrar sen - har mobilen nu o sajten funkar inte så bra på den.
Kaninerna är ni välkomna att komma hit att äta upp innan de gräver upp hela vårt hus 😉
Hoppsan. Skulle bara se om ni Var vakna. Tack för hjälpen m länken. Ändrar sen - har mobilen nu o sajten funkar inte så bra på den.
Kaninerna är ni välkomna att komma hit att äta upp innan de gräver upp hela vårt hus 😉
Quote from Catharina Brattlin on 18 September 2011, 09:06Nja, Leif, nu är det väl inte det som är den gamla sanningen?
Den "sanningen" Du far efter är att KONDITIONEN blir bättre snabbare än muskler, senor och ligament. Därför är det lätt att det blir too much på en gång...
Jag tänker så här: ska jag springa
Nja, Leif, nu är det väl inte det som är den gamla sanningen?
Den "sanningen" Du far efter är att KONDITIONEN blir bättre snabbare än muskler, senor och ligament. Därför är det lätt att det blir too much på en gång...
Jag tänker så här: ska jag springa
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 09:25Rent mekaniskt tycker jag det inte skulle vara konstigt om en sena eller ett ledband kunde bli starkare. Men jag har ingen aning om det faktiskt är så?
Rent mekaniskt tycker jag det inte skulle vara konstigt om en sena eller ett ledband kunde bli starkare. Men jag har ingen aning om det faktiskt är så?
Quote from Catharina Brattlin on 18 September 2011, 09:41Hur tänker Du då? Finns det något i ett ledband eller en sena som svarar på träning, så som det finns muskelfibrer i en muskel?
Hur tänker Du då? Finns det något i ett ledband eller en sena som svarar på träning, så som det finns muskelfibrer i en muskel?
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 10:36Efter lite googlande hittade jag det här:
"Bindväven svarar på ökad belastning med en ökad kollagensyntes, medan immobilisering ger motsatt effekt. Liksomför benvävnaden leder fysisk aktivitet även till en ökad nedbrytning av bindväv, till följd av aktiv
Efter lite googlande hittade jag det här:
"Bindväven svarar på ökad belastning med en ökad kollagensyntes, medan immobilisering ger motsatt effekt. Liksomför benvävnaden leder fysisk aktivitet även till en ökad nedbrytning av bindväv, till följd av aktiv
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 12:05John: (t+)
John: (t+)
Quote from Catharina Brattlin on 18 September 2011, 13:47Tack John! Tydligen så är bindvävsnedbrytningen, och i vilan uppbyggnaden dvs syntesen, som störst i början av en träningsuppstart. Man pratade om veckor till månader. Vet Du förresten vilka övningar man ska göra för att stärka senorna? Eller är det så en
Tack John! Tydligen så är bindvävsnedbrytningen, och i vilan uppbyggnaden dvs syntesen, som störst i början av en träningsuppstart. Man pratade om veckor till månader. Vet Du förresten vilka övningar man ska göra för att stärka senorna? Eller är det så en
Quote from Funbeat user on 18 September 2011, 16:40På människor som är sängliggande länge så kan man se att skelettet blir svagare, gäller även t.ex. astronauter. Belastning i form av styrketräning stärker skelettet.
och enligt sjukgymnasten som jag besökte så går det även att stärka bindväv, senor, ledb
På människor som är sängliggande länge så kan man se att skelettet blir svagare, gäller även t.ex. astronauter. Belastning i form av styrketräning stärker skelettet.
och enligt sjukgymnasten som jag besökte så går det även att stärka bindväv, senor, ledb