Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpare med småbarn hemma?
You need to log in to create posts and topics.

7 år? 8 år? Har för mig att friidrottklubben här i stan hade lappar uppsatta i Sonens kapprum i våras.
Min fyraåring kräver att jag ska springa och åka skidor med henne ...

Vi har friidrottslekis från 3 år , men jag har en känsla av att det varirar väldigt, men från 7-8 år så har nog de flesta klubbar träning.

Har egentligen inget nytt att tillföra diskussionen. Annat än att tillägga att löpträning, eller eg. individuellt idrottande, har en stor fördel jfr lagidrotter. La ner fotboll när vi fick barn. Det gick inte att få ihop på ett vettigt sätt för mig. Nu ha

Flexibilitet är nyckel. Har minskat tiden det tar att komma iväg på löprundor, behöver numer ett minimummav förberedelser så det tar max 5 min från upptäckt att det finns en tidslucka till att jag startar klockan.
Har fördelen att jag klan springa med mat

Har löpvagn som fungerat bra. Passar perfekt för långpass uppemot 2 timmar. Laddat med riskakor, russin, nappflaska och bamsetidningar så har vi haft många trevliga turer tillsammans.

Har även husdjur som behöver rastas så en och annan hundrunda blir de

Min Freja är 1½ år och ska börja på dagis nu och jag ska börja jobba igen. Jag räknar med att kunna träna två morgnar i veckan, innan jobbet - de dagar min sambo lämnar på dagis. Ett pass per helg försöker jag få till, men det är inte alltid det funkar. M

" Nu vet jag att det kan vara sista chansen på några dagar, så då är det bara att stiga upp och lida en stund 🙂 "

🙂 Stämmer bra!!!

Kan inte skylla på att min treåring någonsin har hindrat mig från att kunna träna, det fixar jag bra själv genom olika ursäkter Däremot så bestod förra vintern av en konstant följd av sjukdomar som även drabbade oss föräldrar. Förhoppningen är att nästa v

Nu är våra barn inte direkt pyttesmå längre (snart 5 och snart 15) men man har ju ändå inte all tid i världen till sitt förfogande. Jag håller dock helt med Magnus om att motivationen aldrig är något problem. När jag har en lucka och en chans att träna så

Oh nej du är inte ensam!
Jag har en blivande sju åring och en blivande 1 åring.
Min löprträning tar ju inte så mkt tid, 30 min per gång så det lyckas jag och mannen pussla ihop. Vi har tillsammans beslutat att vi ska bli sunda och sportiga.
Jag springer