Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparfilosofi
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag grubblat djupt och länge och tycker mig se att det finns två sortsers löpare:

Kategori 1: Framgång och förbättring är allt (resten runt i kring är en trevlig bonus)
Kännetecken:
* Minutiöst planerade pass
* Tränar ofta efter olika modeller, pu

Tillhör defenitivt kategori 2

Det måste finnas en kategori 3 oxå.
* Springer för att få äta måltiden!

Jag är nog i kategori 2. Planerar träningen ofta dag för dag, eller högst en vecka i taget.

Men 🙂 jag äger många klockor och springer aldrig utan klocka. Tränar normalt med pulsband. Bokför min träning på 3 sajter på Internet + mitt gamla PC-program.

Jag är absolut en katogori 2, helt klart. Jag hade tänkt mig att följa ett schema, men nu hittar jag det inte ens. Fast jag kan ju springa på känn 🙂

Jag tror nog att matglädjen hör till kat2 också, en kat1 skulle nog äta som de springer: kontrollerat,

Jag är också absolut en kat 2 - även om jag har ett träningsschema.

Om inte min kropp och träningsschemat är överens för dagen gäller vad kroppen säger. Något annat skulle vara lika vansinnigt som

"om kartan och verkligheten inte stämmer överens gäller

Det är ju det hälsosamma sättet att se på saken, men frågan är om inte elitsatsande måste vara kategori 1 ändå eller?

Klar 2:a här!
Klockren beskrivning av Lady G.

Hmm, jag är ju ingenjör och gillar att strukturerar och organisera och tänka en massa. Jag gillar att klura ut ett schema och fundera över bästa upplägget och läsa om olika metoder osv gäller både styrketräning och löpning. Å andra sidan struntar jag ofta

Tycker också att det borde finnas en kategori 3. Kategorin Blossom-löparna.

Det här kan väl inte stämma om kat 1:
* Bryter ett lopp om måltiden inte går att nå

Är man disciplinerad så brukar man väl ändå kämpa tills man är i mål?

Själv är jag kategori