Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparfilosofi
You need to log in to create posts and topics.

We are the X-men! (hv)

Sen finns ju "Mycket skrik för lite ull"-kategorin" också. Dom som planerar och planerar, analyserar och diskuterar - allt för att hitta det optimala sättet att träna. Men där själva planeringen slukar så mycket energi så att det inte blir så mycket tid ö

Just den metaforen "Mycket skrik för lite ull" var kanske lite olämplig i dessa merino-ulls-tider...

F.ö. tror jag jag är nån slags annan typ (Z kanske)
Även om jag anser att man SKA hålla igång för att må bra och är allmänt emot att förstöra sig med dål

Oooops - sorry! 🙁

Fast fortsättningen lyder ju ..... sa kärringen som klippte grisen.

Jag sällar mig till Mimmi Piggs kategori 3.
Fast jag är inte ingenjör.
Och jag deltar gärna i lopp.
Kategor 1 elller 2 är jag definitivt inte.

En liten reflektion så här på kvällskvisten är att det är ganska festligt när en kategori 2- eller 3-löpare ställer en fråga om hur man ska komma igång och massor av svar kommer från kategori 1-löpare. Svaren kan nog te sig rätt komiska sett ur fel perspe

Ove, du måste ha läst mina tankar. Tänkte precis samma sak tidigare ikväll, såg en sådan tråd och tänkte först svara, men sedan insåg jag att det ju knappast är till någon hjälp för personen ifråga om jag kommer med mitt "dravel"... Jag har aldrig förstå

Ja, så är det. Jag har hållt på så länge så eg. har jag inget mål det är bara en del av livet...

Hmm, jag har ju sett de två kategorierna som renodlade typer tagna till det extrema. Sen har man själv vissa delar av kat 1 och kat 2 och den ena är mer signifikant. Alltså kategori X, Y och Z kan man kanske omsätta i 1 eller 2?

Men det finns en kategori

Har ni inte missat endorfinjunkiesarna? Vi som blir höga av en löptur med bra musik i lurarna och tycker att det är höjden av njutning att röra på sig och ha en fungerande kropp. Vi som tycker att roliga prylar som pulsklockor med hastighets- och avstånds