Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparkläder
You need to log in to create posts and topics.

Några linnen jag har är faktiskt märkta _30_ grader! Det struntar jag i ...

Jag tvättar alla mina träningskläder i 40 grader och flytande tvättmedel...

Jag lägger ner massa pengar på träningskläder. Det är så mycket roligare att träna med kläder som är bekväma och fina. Dessutom lägger jag ju ner mycket av min tid på träningen o

Ett tipps till er som ska byta tvättmaskin. Vi köpte en ny i våras. En där vattnet går igenom någon silverstav. Alltså sköljs i silverjoner, som tar bort bakterier. De innebär att de slutar lukta. Dessutom håller de sig i några tvättar så man inte behöver

Helt vansinnigt när träningskläder märks med 30 grader tvättsymbol. Vad är det som de inte tål? Ifall jag har ett sånt linne och tränar i så blir det ju svettigt - blött - och varmare än tretti grader får man förmoda. Blir det förstört då?

Apropå silver

Har bara ett par SOC t-shirts. De sitter skönt - men är det inte meningen att kläder i funktionsmaterial ska hålla en hyfsat torr? Nör jag kommer hem efter en löptur är t-shirten dyngsur och en hel massa svett verkar ha "fastnat" innanför tröjan... Verkar

Frågan är vad vi kallar funktionsmaterial? Finns ju olika funktioner också; men bara för att det är syntet behöver inte ett plagg vara så mkt "funktionsplagg" eller hur? Syntetträningskläderna är bättre än bomull, för det mesta iaf, men alla såna är väl i

per kanske kan prova att jogga i en av sin mammasgamla klänningar

> Vi köpte en ny i våras. En där vattnet går igenom någon silverstav. Alltså sköljs i silverjoner, som tar bort bakterier.

Helt förkastligt anser jag. Att skita ner miljön med tvättmedel är en sak, det bryts ju ned så småningom. Läs bifogad länk och byt

Stina : O Aldrig!! du har aldrig luktat på min sambos strumpor!!! 😉

Nog försöker jag tänka på miljön...men mängden silver är inte så hiskeligt stor, dessutom behöver man inte använda de i varje tvätt. kanske var 4:de. (Du märker att jag försvarar min ma

Hm, du kanske, eller din sambo snarare kanske skulle fundera på ngn annan metod?
Jag vet att det är lätt att skriva här, när det inte är mitt problem, men även om det bara är lite från din maskin då och då, så om _många_ gör som du så blir det en del. Nu