Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparkläder
You need to log in to create posts and topics.

Vad gör det om de luktar? matt skratt ... Tja de ligger t ex i en garderob tillsammans med kläder jag inte tränar i, eller så har jag dem i en väska på jobbet, och kollegerna kan ju ha invändningar. Sedan är det en smula "avtändande" att ta på kläder som

Nä, inte ska ens finaste kläder lukta skunk.

Men tvättade kläder - med eller utan ättika - luktar väl inget annat än rena kläder?

Svettlukten kan sätta sig i kläderna så att även nytvättade kläder luktar svett, inte så kul.

Men inte om man kastar ner dem i maskinen direkt väl? Eller åtminstone sköljer upp kläderna för hand när man kommer hem?

Klart de börjar lukta om man låter det ligga och torka in innan man tvättar.

Skulle nog säga att de kan börja lukta ändå, men oftast är det ju inte möjligt att slänga dem direkt i maskin heller, om man som jag tränar på lunchen på jobbet t ex, eller man bara har annat (med högre prio ...) i maskinen eller inte vill att maskinen s

Eftersom funktionskläder inte går att tvätta i mer än 40 grader dör ju inte alla bakterier så de luktar. Jag har fått tips att lägga i frysen. Jag har inte provat på kläder men på skor och det funkar superbra 🙂

Lustigt, jag har inte råkat ut för att träningskläder börjat lukta dåligt trots att de är nytvättade. Nu tränar jag iofs på eftermiddagen/kvällen så jag kommer hem med kläderna direkt och kan jag inte maskintvätta dem direkt så lägger jag dem i vatten i h

Är det sant att funktionsmaterial inte ska tvättas i mer än 40 grader? Det är ju ljummet! Det känns som att jag vill tvätta mina i 60 grader, annars känns det inte fräscht. Har faktiskt inte kollat tvättrådslapparna i mina träningskläder tidigare, men i b

Mina träningskläder är mig veterligen inte sämre nu än tidigare trots att jag kört dem i 60 grader emellanåt. Men jag vet inte om jag kortat ner livslängden på plaggen pga det eller ej.