Quote from ellen olsson on 28 August 2007, 23:17> Apropå "funktionsmaterial" så vet ni väl att man aldrig ska ha sköljmedel när man tvättar sådant.
För egen del har jag aldrig förstått vitsen med sköljmedel. Varför köpa kemikalier och tillsätta om det inte behövs? 🙂
> Apropå "funktionsmaterial" så vet ni väl att man aldrig ska ha sköljmedel när man tvättar sådant.
För egen del har jag aldrig förstått vitsen med sköljmedel. Varför köpa kemikalier och tillsätta om det inte behövs? 🙂
Quote from ellen olsson on 28 August 2007, 23:19Jag använder bl.a. Craft, Newline, Salomon, Concurve (numera Gore) och Trimtex. Alla funkar bra men Salomon gör nog de fräckaste kläderna f.n.
Jag använder bl.a. Craft, Newline, Salomon, Concurve (numera Gore) och Trimtex. Alla funkar bra men Salomon gör nog de fräckaste kläderna f.n.
Quote from Camilla Höög on 29 August 2007, 09:04Sedan igår kan jag också lägga till Trimtex på listan med klädesmärken eftersom jag var och inhandlade klubbkläderna.
Sköljmedel? Vad ska man med det till? Huden härdas efter ett tag 🙂
Funktionsmaterial håller sig mjuka utan sköljmedel, så där är det h
Sedan igår kan jag också lägga till Trimtex på listan med klädesmärken eftersom jag var och inhandlade klubbkläderna.
Sköljmedel? Vad ska man med det till? Huden härdas efter ett tag 🙂
Funktionsmaterial håller sig mjuka utan sköljmedel, så där är det h
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:16Enda sköljmedel JAG använder till träningskläderna är lite ättika ...
Jo och så har jag haft ett special med ginseng(!) som skulle användas till mina yaggazen-grejer (energize?) från röhnisch ... 🙂
Enda sköljmedel JAG använder till träningskläderna är lite ättika ...
Jo och så har jag haft ett special med ginseng(!) som skulle användas till mina yaggazen-grejer (energize?) från röhnisch ... 🙂
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:43Lingling: Använder du ättika för att få bort svettlukten? I så fall hur doserar du?
Lingling: Använder du ättika för att få bort svettlukten? I så fall hur doserar du?
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:54Jag använder sån där ättika i glasflaska, 24% Perstorp/Falu, och slår i en "kork", så mkt som ryms i locket i sköljmedelsfacket, brukar sätta maskinen på extra sköljning också.
ättika är dels bra mot svettlukt, men sedan är det bra för många fibrer också,
Jag använder sån där ättika i glasflaska, 24% Perstorp/Falu, och slår i en "kork", så mkt som ryms i locket i sköljmedelsfacket, brukar sätta maskinen på extra sköljning också.
ättika är dels bra mot svettlukt, men sedan är det bra för många fibrer också,
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 10:54Tvättmedlet tar bort svettlukten - ättika funkar som mjukmedel.
Tvättmedlet tar bort svettlukten - ättika funkar som mjukmedel.
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 11:57Nej, jag tror att det är ättikan som tar bort lukten. Ättikan tar man till när tvättmedlet gått bet 🙂
Kläderna i blöt i handfatet med 0,5 dl ättika en stund, tvätta sedan som vanligt
tidigare tråd:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?Thread
Nej, jag tror att det är ättikan som tar bort lukten. Ättikan tar man till när tvättmedlet gått bet 🙂
Kläderna i blöt i handfatet med 0,5 dl ättika en stund, tvätta sedan som vanligt
tidigare tråd:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?Thread
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 15:18ska defenitivt föreslå ättika till våra matrisar.
kan behövas
ska defenitivt föreslå ättika till våra matrisar.
kan behövas
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 21:18Jag kör för det mesta med Craft.
Vad gör det om kläderna luktar? Man tränar ju bara i dem ändå...eller?
Jag kör för det mesta med Craft.
Vad gör det om kläderna luktar? Man tränar ju bara i dem ändå...eller?