Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöparshorts vs tights?
You need to log in to create posts and topics.

Aldrig korta tights. Är det tillräckligt varmt har jag löparshorts, annars hellånga tights. På tävling ska det i princip vara snö på marken för att det ska vara för kallt för shorts.

Mot skavsår kan jag förresten rekommendera försvarets hudsalva.

För att undvika skavsår kan jag rekommendera tights 😉

Tights i olika längder här också främst för att slippa skavsår...

I och med att jag började springa ordentligt i september och då började med långatights ser jag fram emot att springa i varmt väder så jag kan bestämma om det blir kortatights eller splitshorts som jag kommer att välja.

Tights, långa eller korta beroende av väder. Allt för komfort och slippa skavsår på insida lår.

När det börjar bli varmare, typ 10 grader på tävling så är det löparshorts som gäller. Mycket skönare tycker jag.

ALLTID tights, jag tror inte jag tränat i något annat dom senaste 15 åren.

Kan nämnas att jag frågade på en löparbutik i USA varför dom inte hade några tights hemma och det framkom då att där hade bara "dom snabbaste" den typen av kläder (kan vara region

Kör underställ och fladderkläder på vintern men tights på sommaren.
Trots att säkert fyra personer jag känner, vid olika tillfällen sagt "snygga tights" till mig med sådan osande ironi att till och med Killinggänget hade vridit obekvämt på sig.

Hur som

Alltid tights. Jag tycker det är skönt när det smiter åt om låren när jag springer långt - allt hålls på plats lixom. 😀

Däremot vill jag ha fladderlinne på överkroppen när det är varmt ute - för att få in luft som kyler svetten. Finns inga vettiga fladd

Haft svårt att hitta korta tights som inte klämmer över låren, påverkar löpningen negativt.

Annars kör jag med tights, både långa och knälånga. Ger en ombonad känsla och att man känner sig snabb.