Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöparyrken
You need to log in to create posts and topics.

F.d. Yrkesofficer här med, numera inom Telekom..

Utbildningslängd har klar kopplingar mot fysisk aktivitet och hälsa. Dvs. personer med längre utbildning är genrellt sett mer fysiskt aktiva. Slår även igenom hos barn till människor med längre utbildning, de är också mer fysiskt aktiva. Om jag inte minns

Hej.
Är civilanställd bilinspektör vid polisen, har varit yrkesofficer. De flesta poliser som jag träffar tycker att löpning är mindre kul, styrketräning är roligare. I samband med Göteborgsvarvet är det även polis SM i halvmara. Av de drygt 20 000 polisa

Är det därför som så många poliser inte klarar polisens fysiska tester?

Själv jobbar jag som kyrkomusiker. När jag började springa (för ca 12 år sen?) var jag rätt ensam om det på min arbetsplats, men det har helt klart blivit populärare. Och i Bibeln finns faktiskt en del träningstips för löpare 😉 Sen inledde jag min löparb

Oj då Åsa...kanske måste man skärpa till sina bibel-citat nu då...huuuuu
Men vad gäller dig kan man väl bara säga att "Herrens vägar är outgrundliga"....Själv kör jag gärna med det här vilka som skall besitta jorden...ehe..?!

Jag älskar Internet.
Här får man verkligen klart för sig hur olika våra verkligheter, eller våra uppfattningar om den, ser ut!

Någon skrev att löpningen växt fram de senaste 10 åren. Min uppfattning är att löpning blev stort för 25-15 år sedan (och fort

"Jogging" ökade markant redan på 1970-talet.

Där jag växte upp i vid norrbottenskusten (Kalix) fanns ingen akademisk värld att tala om. De som var aktiva i löparklubben och orienteringsklubben var arbetare på bruket, sågverken eller någon liknande arbetsplats.
Jag vet inte om det är som Lena säger a

Kort försvar för mitt tidigare inlägg: Jag skrev att löpningen utvecklats till en folkrörelse under de senaste 10 åren. Det kan man se på ökningen av antal lopp och deltagare till dagens nivåer. Löpboomen i sig började förstås tidigare än så.