Quote from Funbeat user on 29 December 2009, 21:56Kristina alias Einstein alias Fia-Lotta.
Du är ett perfekt "offer" för ett 6D(ygnslopp).
När åker vi?Albert - 😉
Kristina alias Einstein alias Fia-Lotta.
Du är ett perfekt "offer" för ett 6D(ygnslopp).
När åker vi?
Albert - 😉
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 07:37Hurten, När ska vi göra om det? I vår va? 😉
Hurten, När ska vi göra om det? I vår va? 😉
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 07:48Så snart ett sådant lopp ordnas i Stockholmstrakten står jag på startlinjen. Det verkar vara ett svart hål på den kartan. Tur att man är stor flicka och kan själv. Fumderade på att springa ett Mariatorget ultra förra året, men det blev aldrig av. I år kan
Så snart ett sådant lopp ordnas i Stockholmstrakten står jag på startlinjen. Det verkar vara ett svart hål på den kartan. Tur att man är stor flicka och kan själv. Fumderade på att springa ett Mariatorget ultra förra året, men det blev aldrig av. I år kan
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 13:35Hmm ett marathon på löpband....Låter som en utmaning!
Jag blir alldeles yr i bollen när jag springer långpass på bandet så jag tvingas att stanna en stund eller gå för att inte trilla av. Har inte hittat nån lösning på detta "problem".
Intervaller, fart
Hmm ett marathon på löpband....Låter som en utmaning!
Jag blir alldeles yr i bollen när jag springer långpass på bandet så jag tvingas att stanna en stund eller gå för att inte trilla av. Har inte hittat nån lösning på detta "problem".
Intervaller, fart
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 15:50Jo, löpbandet är superbra för snabbhetsträning men alldeles för monotont för långa pass.
Jo, löpbandet är superbra för snabbhetsträning men alldeles för monotont för långa pass.
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 13:53Jag kör bara intervaller eller tempopass på max 10 km på löpband.
Är superbra alternativ på vintern men jag brukar skippa bandet så fort vintern är över. Långpass har jag aldrig gjort på löpband.
Jag kör bara intervaller eller tempopass på max 10 km på löpband.
Är superbra alternativ på vintern men jag brukar skippa bandet så fort vintern är över. Långpass har jag aldrig gjort på löpband.
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 17:36Hej,hur tränar ni intervaller på löpband ? Eller va kallas det för när ni vill kuta järnet..50 meter..för o sen "tillbaka till jogging"..det går ju´nte...Under alla år,har jag bara sprungit max..ja ,inte ens 10 ggr på det..o bara max 10 minuter..det är ju
Hej,hur tränar ni intervaller på löpband ? Eller va kallas det för när ni vill kuta järnet..50 meter..för o sen "tillbaka till jogging"..det går ju´nte...Under alla år,har jag bara sprungit max..ja ,inte ens 10 ggr på det..o bara max 10 minuter..det är ju
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 17:41Jag kör ostruktiurerade "måltempointervaller". Min tävlingsfart så långt jag mäktar med och med så lång vila jag behöver. Med tillräckligt antal vilodagar mellan dessa intervallpass räknar jag med att i princip varje gång förlänga tiden i "måltempot".
Jag kör ostruktiurerade "måltempointervaller". Min tävlingsfart så långt jag mäktar med och med så lång vila jag behöver. Med tillräckligt antal vilodagar mellan dessa intervallpass räknar jag med att i princip varje gång förlänga tiden i "måltempot".
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 17:44På mitt gym kan man programmera in hur man vill springa, så jag kan programmera in i löpbandet att jag vill springa så här:
1km i 6:00 min/km (10km/h)
500m i 8:00 min/km (7,5 km/h)Och sen upprepar jag det så många gånger jag vill. Alltid på minst 1% lu
På mitt gym kan man programmera in hur man vill springa, så jag kan programmera in i löpbandet att jag vill springa så här:
1km i 6:00 min/km (10km/h)
500m i 8:00 min/km (7,5 km/h)
Och sen upprepar jag det så många gånger jag vill. Alltid på minst 1% lu
Quote from Funbeat user on 1 January 2010, 15:25Hej alla! Som ny på funbeat är det intressant att läsa olika synpunkter om bl.a. löpning på löpband. Själv startade jag min löparkarriär på löpbandet på gymmet på mitt jobb. Detta var hösten 2007 då jag var 54 år. Hade inte sprungit sedan 1977 då jag kros
Hej alla! Som ny på funbeat är det intressant att läsa olika synpunkter om bl.a. löpning på löpband. Själv startade jag min löparkarriär på löpbandet på gymmet på mitt jobb. Detta var hösten 2007 då jag var 54 år. Hade inte sprungit sedan 1977 då jag kros