Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpband...
You need to log in to create posts and topics.

Kristina alias Einstein alias Fia-Lotta.

Du är ett perfekt "offer" för ett 6D(ygnslopp).
När åker vi?

Albert - 😉

Hurten, När ska vi göra om det? I vår va? 😉

Så snart ett sådant lopp ordnas i Stockholmstrakten står jag på startlinjen. Det verkar vara ett svart hål på den kartan. Tur att man är stor flicka och kan själv. Fumderade på att springa ett Mariatorget ultra förra året, men det blev aldrig av. I år kan

Hmm ett marathon på löpband....Låter som en utmaning!

Jag blir alldeles yr i bollen när jag springer långpass på bandet så jag tvingas att stanna en stund eller gå för att inte trilla av. Har inte hittat nån lösning på detta "problem".

Intervaller, fart

Jo, löpbandet är superbra för snabbhetsträning men alldeles för monotont för långa pass.

Jag kör bara intervaller eller tempopass på max 10 km på löpband.
Är superbra alternativ på vintern men jag brukar skippa bandet så fort vintern är över. Långpass har jag aldrig gjort på löpband.

Hej,hur tränar ni intervaller på löpband ? Eller va kallas det för när ni vill kuta järnet..50 meter..för o sen "tillbaka till jogging"..det går ju´nte...Under alla år,har jag bara sprungit max..ja ,inte ens 10 ggr på det..o bara max 10 minuter..det är ju

Jag kör ostruktiurerade "måltempointervaller". Min tävlingsfart så långt jag mäktar med och med så lång vila jag behöver. Med tillräckligt antal vilodagar mellan dessa intervallpass räknar jag med att i princip varje gång förlänga tiden i "måltempot".

På mitt gym kan man programmera in hur man vill springa, så jag kan programmera in i löpbandet att jag vill springa så här:

1km i 6:00 min/km (10km/h)
500m i 8:00 min/km (7,5 km/h)

Och sen upprepar jag det så många gånger jag vill. Alltid på minst 1% lu

Hej alla! Som ny på funbeat är det intressant att läsa olika synpunkter om bl.a. löpning på löpband. Själv startade jag min löparkarriär på löpbandet på gymmet på mitt jobb. Detta var hösten 2007 då jag var 54 år. Hade inte sprungit sedan 1977 då jag kros