Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpbandsfråga
You need to log in to create posts and topics.

OK, skulle tro att det har med spänningen att göra då. Har väl svårt att slappna av kanske. Statiskt löpsteg har väl också ett finger med i spelet?

Lutningen har jag koll på - 0% motsvarade ju nerförlöpning kom vi fram till, så i praktiken springer jag j

Christer, jag sprang under de förutsättningarna - fast i 35 graders värme - i somras i Florida, och får väl erkänna att ett långpass på 2 mil hade känts. Absolut! Gränsen gick vid 6 km för mig. Taskigt pannben, jag vet! (#)

Åsa, sorry om jag tog i för mycket, men missförstå mig rätt och anpassa till din vanliga hastihet så får du känna på utförslöpning du också istället för att nån får skrapa av dig från väggen bakom 🙂

Löpträning på löpband har mycket att göra med att han

Magnus: Ingen fara alls, jag bara garvar 😀

Jag joggar sällan på löpband, men jag blev nyfiken på vad folk menade med att noll lutning motsvarade nedförsjogging ute.

Men jag ville inte kapa de trådarna där jag såg kommentarerna så därför skrev jag en eg

Hmmm, fick mig en tankeställare av Mickes inlägg om att springa i konstant uppförsbacke. Ska nog öka farten istället och ta bort lutningen (när jag inte kör backpass naturligtvis :D)

Ingrid kristianssen världens bästa löpare under 80talet, med världsrekord på allt mellan
3000m-marathon. Sprang alla sina intervallpass på löpband. Det samma gäller Marius Bakken nordisk rekordhållare på 5000m (13.06). Som jag har förstått det så spra

Ute i naturen måste du förflytta din tyngdpunkt framåt/uppåt vilket kräver att man tar spjärn mot och skjuter ifrån från marken. Du förflyttar en tyngd en sträcka och utför ett (fysikaliskt) arbete. På löpband står du still relativt jordklotet och förflyt

Tänk att denna löpbandsmyt fortlever...

Marie. Pröva hoppa uppåt bara på löpbandet. Men skicka inte sjukhusräkningen till mig.

Felet i resonemanget ligger just i jämförelsen med jordklotet. Att man inte rör sig relativt jorden är bara intressant när man accelererar. Då är det jobbigare då man springer på ett underlag som är fast rel. jorden. Annars är det i princip samma sak om u

Men Christer, om man sätter allt i en låda, och låter en katt springa på löpbandet...