Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpbandsnovis som stapplar...
You need to log in to create posts and topics.

Jag kan låta udda vara jämnt.

Det gör jag jämt!

Är det bara ettor o nollor?

Vi är minsann inga nollor!

Jag håller med Sylvia, jag tycker också det är mer slitsamt på löpband. Dels den statiska löpstilen, dels bristen på naturliga fartökningar/-minskningar.

Varför är det så intressant hur jobbigare/enklare det är? Det är väl den egna upplevelsen i det fall

Du har så rätt, visst är det sig själv man jämför med och det är det som är det intressanta.

Jag tycker löpband är lättare, men jag vet ju också hur det ska kännas i "andan och bena" för att det ska motsvara utelöpning så då får jag väl ställa om bandet

Hehe, nu börjar det bli en sådan där rolig diskussion, som den på Puls i detta ämne. Har för mig att nån hade gjort rätt så avancerade uträkningar om både det ena och andra, att det var precis samma ansträngning, luftmotstånd oräknat. 🙂

Apropå det, har

Du borrade antagligen ner fötterna för långt ner i banan Bandit!

Jag började en gång ett intervallpass på band men efter 2x3 km så gjorde jag sista 3x3 utomhus i snön i samma fart med ungefär samma ansträngning....

😀

Där ser man, det är skillnad på olika! 🙂

Men det stämmer nog, Mackan, vi är ju alla unika, även som löpare. Whatever works...

Jag tycker alltså att det känns mer slitsamt på band, men går samtidigt att springa fortare på bandet. För mig hänger det nog mycket ihop med att jag på bandet inte blir distraherad av omgivningen och slipper tänka på att jag

1) kan springa ner nån oskyl