Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 21:53Ja det är ju väldigt mycket psykologi bakom löpning. Hursomhelst så det var inte så jag menade, att jag borrad ner mina fötter i marken. Tänk er ett band som inte snurrar av sig självt utan löpbandet rör sig bara när du springer? Vad jag har erfarit är ia
Ja det är ju väldigt mycket psykologi bakom löpning. Hursomhelst så det var inte så jag menade, att jag borrad ner mina fötter i marken. Tänk er ett band som inte snurrar av sig självt utan löpbandet rör sig bara när du springer? Vad jag har erfarit är ia
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 22:24Camilla, jag tycker du ska ge det lite tid. Hade själv stora problem med rytmen första passen på löpband. Nu några månader senare med åtskilliga pass på löpbandet tycker jag att löpsteget förbättrats. Jag lägger inte lika mycket energi på "ner och upp" i
Camilla, jag tycker du ska ge det lite tid. Hade själv stora problem med rytmen första passen på löpband. Nu några månader senare med åtskilliga pass på löpbandet tycker jag att löpsteget förbättrats. Jag lägger inte lika mycket energi på "ner och upp" i
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 07:39"The energy cost of overcoming air resistance on a calm day outdoor was calculated to be 7.8% for sprinting (10 m . s-1), 4% middle-distance (6 m . s-1), and 2% marathon (5 m . s-1) running."
http://jap.physiology.org/cgi/content/abstract/48/4/702
"The energy cost of overcoming air resistance on a calm day outdoor was calculated to be 7.8% for sprinting (10 m . s-1), 4% middle-distance (6 m . s-1), and 2% marathon (5 m . s-1) running."
http://jap.physiology.org/cgi/content/abstract/48/4/702
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 10:34Luftmotståndet som kraft är kanske inte så viktigt - fast det kan bero på vad som driver vad man nu mäter på framåt? - men som nedkylning?
Folk på GIH (IHS) gjorde en studie där de jämförde spinning och cykla vanligt och kom på att det som gör att spinnin
Luftmotståndet som kraft är kanske inte så viktigt - fast det kan bero på vad som driver vad man nu mäter på framåt? - men som nedkylning?
Folk på GIH (IHS) gjorde en studie där de jämförde spinning och cykla vanligt och kom på att det som gör att spinnin