Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 15:41Brukar själv köra följande övningar
Ben:
4x5 (per ben) - Excentriska benböj i maskin. (~100kg)
3x15 (per ben) - Excentriska stående vadhävningar i smith maskin (~100kg + kroppsvikt)Core (kör igenom varjeövning ett par gånger):
Plankan (~2min)
Brutalbän
Brukar själv köra följande övningar
Ben:
4x5 (per ben) - Excentriska benböj i maskin. (~100kg)
3x15 (per ben) - Excentriska stående vadhävningar i smith maskin (~100kg + kroppsvikt)
Core (kör igenom varjeövning ett par gånger):
Plankan (~2min)
Brutalbän
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 15:53Följer lite trådar här....Är det så svårt med löpning? Jag har bara hållt på ett år nu o vet inte riktigt hur jag ska träna styrka. Väldigt olika. Det ända jag vet är att jag vill inte gå på gym. Finns inte tid o tycker det är trist....Finns det inga perf
Följer lite trådar här....Är det så svårt med löpning? Jag har bara hållt på ett år nu o vet inte riktigt hur jag ska träna styrka. Väldigt olika. Det ända jag vet är att jag vill inte gå på gym. Finns inte tid o tycker det är trist....Finns det inga perf
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 16:04Jag tror att dansa "små grodorna" är allra bäst träning för löpare.
Jag tror att dansa "små grodorna" är allra bäst träning för löpare.
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 16:11Alexandra: Jag har löpt i snart 30 år och aldrig medvetet tränat ben för att bli bättre löpare så det bör gå att klara sig utan det. Sen kanske jag fått viss benträning som bieffekt av all annan träning och det har räckt för mig.
Allt beror på målsättni
Alexandra: Jag har löpt i snart 30 år och aldrig medvetet tränat ben för att bli bättre löpare så det bör gå att klara sig utan det. Sen kanske jag fått viss benträning som bieffekt av all annan träning och det har räckt för mig.
Allt beror på målsättni
Quote from Elias Engqvist on 27 January 2011, 16:11Alexandra - köp en pilatesboll och kolla lite på nätet efter core-övningar med pilatesboll om du vill - annars klarar man sig utan styrke träning också - allt beror på ambitionsnivån!
Alexandra - köp en pilatesboll och kolla lite på nätet efter core-övningar med pilatesboll om du vill - annars klarar man sig utan styrke träning också - allt beror på ambitionsnivån!
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 16:42Homann, core är ju inte bara magen 🙂
Homann, core är ju inte bara magen 🙂
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 16:46Jaja, lyfta tungt tränar alla muskler som är runt nedre delen av ryggen och kring magen då. 😉
Jaja, lyfta tungt tränar alla muskler som är runt nedre delen av ryggen och kring magen då. 😉
Quote from Elias Engqvist on 27 January 2011, 16:54Magnus: Här får du lite att läsa: http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/25
Magnus: Här får du lite att läsa: http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/25
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 16:55Absolut finns ambitionen där men blir bra förvirrad ibland när man läser lite här o där;) Självklart vill jag bli en duktig löpare men inte till vilket pris som helst utan det ska vara enklet o framför allt kul...Löpning i sig är fantastiskt kul!!!
Absolut finns ambitionen där men blir bra förvirrad ibland när man läser lite här o där;) Självklart vill jag bli en duktig löpare men inte till vilket pris som helst utan det ska vara enklet o framför allt kul...Löpning i sig är fantastiskt kul!!!
Quote from Elias Engqvist on 27 January 2011, 16:57Alexandra: Ja visst är det kul! Men som vanligt; ju bättre man vill bli desto mer/bättre måste man träna! En avvägningsfråga.
Alexandra: Ja visst är det kul! Men som vanligt; ju bättre man vill bli desto mer/bättre måste man träna! En avvägningsfråga.