Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i snö?
You need to log in to create posts and topics.

Sådana broddar (av varierande kvalitet kanske, jag har ingen aning) finns överallt, bensinmackar, ICA Maxi etc.

Jag använder löplabbets slipstoppers. Fungerar alldeles utmärkt. Lika utmärkt funkade det dock med svärmors "vilka-som-helst-broddar" som man drar på (lånade hennes när jag glömt mina egna vid ett besök aningen norrut). Gissar att hon köpt dem i en lokal

Jag har inte lyckats bli kontant med mina slipstoppers så jag springer med vanliga löpskor på snö och is. Fästet skiljer sig däremot en hel del från skor till skor. Mina helt nya Asics Kayano är som blankslitna sommardäck undertill medan ett par äldre Nik

Hur känns slipstoppers när man blir tvungen att springa över asfalt? Jag förstår att det inte är idealiskt, men är det görbart? Det är nästan aldrig snö och is hela vägen där jag springer.

Bra grepp på både svartasfalt och betong.
Däremot slits ju dobbarna hårt då, dom är ju inte i nåt mirakelmaterial som tex. Icebugs karbidtoppar.
Men det låter kul 🙂

Var ute och sprang på snön fungerade perfekt så jag lägger ned dessa tillbehör tack för alla tips

Jag köpte mina HBB Slipstoppers på ICA Maxi i Kristinehamn för 99:-, så det kan vara läge att kolla på närmsta butik.

/Gojan

Pontus: Känns inget behagligt alls att springa på asfalt med broddarna på. Det är därför jag använder dem så sällan-bara när jag vet att det är snö och/eller is så gott som hela vägen. Det märkliga blir ju att på de sträckor där det finns synlig asfalt sö

Niko, samma här. Måste spara broddarna ju!

och sen är dom ju tänkta att kunna riva av sej snabbt när isen övergår till asfalt. Senaste gångerna har jag haft dom i fickan tills jag lämnat Södermalm och kommit över till dom isigare/slaskigare partierna på andra sidan Årstaviken. Tar ju bara 10 sek a