Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i snö?
You need to log in to create posts and topics.

Håller helt med Niko och Peter. Mycket bra grepp på alla hala underlag. Provade en gång på isbelagda cykelbanor. Tog av mig dom efter 1 km, stod inte ut med dubbarnas oväsen mot asfalten. Tiden 10 sek för att ta på sig ett par måste vara svenskt rekord! 4

Peter: Har du alltså såna där slipstoppers som det länkas till ovan? Har jag fattat rätt om jag tänker att de är mjuka och man trär på dem på fötterna? Som en gummitutt till fingret ungefär?
Var under foten har man den sen? Hela sulan? Bara fram eller bar

"På A säger vi Karl XII, på B säger vi Poltava och på C säger vi Vet Inte"
Ja, slipstoppers ja.
Elastiskt gummi, ja. Sitter så här
BILD:http://www.safetystore.se/photos/387_616_medium.jpg
Biter stenhårt även på asfalt med tunn is ja. Och slask och nysnö o

Tack Peter för både skriftliga svar och en bild,,,,,,då ska jag leta reda på såna där och ha nu när det är så förbaskat halt här där jag bor. Ska till stan imorgon,,,jag hinner nog då 🙂

Jag kör med de vanliga löparskorna året runt. Enda gången jag har mina Icebug är när det är snö och is på gångvägarna, eller på stigarna i skogen. Är det det minsta asfalt blir det de vanliga skorna. Har på detta sätt bara tappat en dubb på vardera Icebug

Ja man packar snön under foten, det blir en extra sula som dubbarna inte tränger igenom. Sen blir det åka kana-bana!
Ren blankis, inga problem, inte ens med lite nysnö på.

Shoppade mig ett par slipstoppers igår och det ska bli spännande att testa dom så fort isen kommer tillbaka. Vilket jag fö inte hoppas den gör.

Jag använder en variant av slipstoppers hela vintern. Bor man i Norrland så gör man! Tycket greppet är perfekt och det känns tryggt att veta att isfläckarna inte är något problem. Ser kanske lite kufiskt ut när man framåt vårkanten unviker de torra partie

Jag köpte såna som det finns bild på här i tråden och jag testade dem imorse. Greppet kändes ok, men det kändes lite ovant att det knastrade så under fötterna. De hamnade nog lite olika på foten för den ena klämde lite över tårna,,,tog av dem sen för jag

Tvungen att göra ett litet test igår.
Sätta på: 13 sek
Dra av: <4 sek

Och vi pratar skydd nu, OK?

EDIT: HALK-skydd. Get your mind out of the gutter.