Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning i snö?
You need to log in to create posts and topics.

Bra att du förtydligade där Peter 😀

Jag har varit på väg att köpa halkskydd flera gånger men så har jag läst här på FB flera som förespråkar att springa utan.
Igår körde jag 5x800m intervaller på tartan belagd med snö och is. Jag kan lova att det var svinhalt.
Bättre träning för löptekniken

Provade just mina gamla broddar, tyvärr råkade jag vara lite våldsam när jag skulle räta till dem, så jag slet av remmen till de bakre broddarna. Flärpen under ena foten klippte jag bort, men frågan är vad jag ska göra med den andra tills vidare?
Kommer d

Träning på halt underlag är bra...om man kan hålla balansen. Då menar jag inte 10 km på glansis, utan den vanliga rundan i skogen...på snö/is.
Balansen och konditionen kommer...bara att ta det lugnt.

Ja jag har sådana där på-dra-på-dojan-broddar....men efter att ha kört några pass med dom så blir man ju lat å kör på asfalten oxå i stället för att dra-av....å då slits dom ju ut plus att det låter skit....Faan va snön å isen hållit i sig i år...å efter

Jag o en kompis sprang 3 varv på Ursviks 5km-bana nu ikväll. Han hade såna där remmar med piggar. Han tappade den ena efter den andra och den ena hittade vi aldrig på igen... Jag hade VJ Sarva och jag fick med mig båda hem!

1-0 VJ mot gummisnoddarna

Det blir 1-½. Han hade den ena med hem.

Säger bara Icebug. Perfa...

Oj, visste inte att det var en tävling.

Först tänkte jag bara säga att bara för att det är snö så betyder det inte att det är halkigt. Var flera veckor sedan som det var halkigt i Umeå, när vi äntligen haft riktig vinter med minusgrader. Så jag har inte

Tappade? Låter som de måste ha varit 3 storlekar för stora?