Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning och vikt
You need to log in to create posts and topics.

Frågan är ju hur mkt bokens vikt spelar in. Tar man fram Molecular biology of the cell kommer den tynga ner/ut magen mycket mer än om man använder sig av en Kitty bok tex. Nu tog ju jag extremer men är det helt enkelt så att lagom är bäst som gäller här?

19,5 cm. Vann jag nåt?

Bokval: del 1 av Vetenskapens Världs fina serie i 24 band från 1987 och framåt om vetenskap av olika slag. Del 1 heter naturligtvis "Människan". Denna bok valdes då den har en lagom proportion mellan yta och vikt, och därmed fyller

Givetvis får ju det sunda förnuftet råda här, Anna.

Det trodde jag var underförstått?

😉

Jag tror nog att boken helst ska väga 0 gram. Det är ju bara för att det ska bli lättare att mäta - duh!

Däremot undrar jag hur det är med svanken? Om man bara ligger på golvet har man/jag en hel del luft under ryggen - ung vid magen om jag däremot tryck

Precis Christer. Du har förstått syftet med boken. 🙂

Du, där med svanken stod det inget om. Men visst borde man ligga som man ligger naturligt?

Jag testade att ligga som vanligt, med svank, och fick 17 cm. Sen låg jag med böjda knän och fötterna i go

18,5 får väl i alla avseenden vara godkänt?

Men hörrudu Sylvia, vad i hela fridens namn skulle du lura ner mig på golvet för när jag har sån träningsvärk. Jag höll inte på att komma upp! Låg på golvet som en skalbagge och viftade 😀 😉

Det blev inte bät

Problemet med bokmetoden är ju att den funkar enbart på smalisar.
Det finns ingen bok som är stor nog så att tumstocken ska nå fram till den när jag lägger den på min mage.

Jag gjorde så här istället: lade mig raklång på rygg. Satte tumstocken mellan b

Hallå där. Bokvalet måste redovisas! Inget fusk.

Helst bör det nog vara ett långt vattenpass.

Haha, vilken fart jag fick på Er!!! 😀

Lady, sorry! (H)