Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning vintertid - Tips
You need to log in to create posts and topics.

Ok, då har jag fått svar på det också! 😀 låter vettigt, ska kolla vad som finns hemma o i affärerna som sagt. Men vädret är ju helkonstigt nu, från att ha varit nästan minus i lör var det 10+ igår, o ännu varmare idag. Inte för att jag klagar. 😀 Ska som

Hej.

"Anledningen till att kläderna (i funktionsmaterial) man har närmast kroppen ska sitta tight är att de leder bort fukten från kroppen till lagren utanför effektivast då. M.a.o. så är det för att optimera den s.k. vekeffekten"

s.k Vekeffekten? Nu vi

Tack P-E, nu förstår jag precis! 😀 Som sagt är detta helt totalt nytt område för mig eftersom jag aldrig brukar träna ute under hösten/vintern men tänkte att denna kanske skulle bli min första utesäsong. 😉 Min sambo älskar att åka nerför och det är hans

Linda: visst är det skönt att löpa, men utförsåkning är toppen. Själv lärde jag mig för 5-6 år sedan jag var 47 år men är såld, vi åker till fjällen varje år numera

Ja, vi bor ju bara ngr mil från Kungsberget här utanför Sandviken, o min sambo har ju alltid åkt utför eftersom han är född här i Gävle. Själv så kommer jag från Gbg o har knappt stått på ett par skidor förrän jag började plugga här... Det roliga är att n

Jag skrev "vekeffekten" just för att jag sett den (lätt knepiga) benämningen på många ställen när det gäller funktionsplagg. Naturligtvis så är kapilläreffekt mer korrekt men jag tvivlar på att så många försäljare av funktionsplagg har koll på vad det är.

Hej Fredrik.

Och tack, ytterligare en dag, då jag lärt mig något nytt.

"De flesta av dem säger ju även att GTX m.m. andas... "

Ja, visst är det lustigt att ett plagg kan andas. Jag lyssnar och lyssnar, inte hör jag att det andas;) Och det som är rikti

Jaha, så nu måste man hålla koll på vissa märken o vissa material m olika benämningar!? 😉 Jag som nu äntligen har fattat vad ett funktionsunderställ är, alla andra i min närhet ser ut som fågelholkar när jag har nämnt detta... Vilka märken rekommenderar

Linda när det gäller underställ så prova något billigt först så du känner att det är något för dig. Craft är bra men ganska dyr har själv provat andra märken och är nöjd. Dobbar till skorna finns att köpa på vilken välsorterad sportbutik som helst, köpte

Ja, jag har också tänkt så, att inte lägga ut för mkt pengar i början. Men än behövs det ju inte ett underställ så jag kan ju vänta ett tag. Om inte annat så kan man ju ha det om jag åker skidor ngn gång el så. Ska kolla upp det där m dobbar också när det