Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 17:11Inget bomull! Samlar fukt och kyler ned dig.
Inget bomull! Samlar fukt och kyler ned dig.
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 18:07Silke, ull eller syntet, men inte bomull om du svettas (och det dessutom är kallt), och det var väl idén? 😉
Silke, ull eller syntet, men inte bomull om du svettas (och det dessutom är kallt), och det var väl idén? 😉
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 18:24Använd broddar på skorna, billigare och har funkat bra för mig dom senaste vintrarna. Det är inte så dyrt heller. Sedan om man vill investera i något bra plagg till vintern så är det vintertights, väldigt skönt att springa i 😉
Använd broddar på skorna, billigare och har funkat bra för mig dom senaste vintrarna. Det är inte så dyrt heller. Sedan om man vill investera i något bra plagg till vintern så är det vintertights, väldigt skönt att springa i 😉
Quote from Albert Norlén on 13 October 2007, 19:11Jag struntar i tights på vintern använder vindbyxor och funktionsunderställ. Har fungerat bra än så länge, på skorna har jag broddar för övrigt så går min gräns vid 15 - om det inte blåser allt för mycket då är gränsen 10 -. Toppluva och vantar börjar jag
Jag struntar i tights på vintern använder vindbyxor och funktionsunderställ. Har fungerat bra än så länge, på skorna har jag broddar för övrigt så går min gräns vid 15 - om det inte blåser allt för mycket då är gränsen 10 -. Toppluva och vantar börjar jag
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 07:07Lite kul det där med vad man har underst. Jag ryser vid tanken att springa med en svettig bomulls-t-tröja närmast kroppen om det är kallt. Maken : "ja men det brukade jag göra... eller åka skidor med, fast det var ju inte skönt ..."
Lite kul det där med vad man har underst. Jag ryser vid tanken att springa med en svettig bomulls-t-tröja närmast kroppen om det är kallt. Maken : "ja men det brukade jag göra... eller åka skidor med, fast det var ju inte skönt ..."
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 13:10Japp, det får bli ett funktionsunderställ helt klart! Och får ta på mig ngt annat än lös t-shirt iaf, ska kolla vad som finns längst in i garderoben...;) Vanliga tre-kvarts träningsbyxor o kanske ngt över nu när det inte är så kallt ännu kanske funkar? Mö
Japp, det får bli ett funktionsunderställ helt klart! Och får ta på mig ngt annat än lös t-shirt iaf, ska kolla vad som finns längst in i garderoben...;) Vanliga tre-kvarts träningsbyxor o kanske ngt över nu när det inte är så kallt ännu kanske funkar? Mö
Quote from Albert Norlén on 14 October 2007, 14:00Linda prova med tajt närmast kroppen sen kan du ha en tshirt i syntetmaterial, så brukar jag jogga. Om det blir kallt så använder jag en vindjacka över detta.
Linda prova med tajt närmast kroppen sen kan du ha en tshirt i syntetmaterial, så brukar jag jogga. Om det blir kallt så använder jag en vindjacka över detta.
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 16:38Varför man ska ha tight närmast kroppen tror jag beror på att det man har närmast kroppen blir fuktigt när man springer, oavsett vad man springer i. Om det ligger tight mot kroppen hela tiden så hålls kläderna ändå varma av kroppsvärmen. Kommer det luft m
Varför man ska ha tight närmast kroppen tror jag beror på att det man har närmast kroppen blir fuktigt när man springer, oavsett vad man springer i. Om det ligger tight mot kroppen hela tiden så hålls kläderna ändå varma av kroppsvärmen. Kommer det luft m
Quote from ellen olsson on 14 October 2007, 17:49Anledningen till att kläderna (i funktionsmaterial) man har närmast kroppen ska sitta tight är att de leder bort fukten från kroppen till lagren utanför effektivast då. M.a.o. så är det för att optimera den s.k. vekeffekten.
Anledningen till att kläderna (i funktionsmaterial) man har närmast kroppen ska sitta tight är att de leder bort fukten från kroppen till lagren utanför effektivast då. M.a.o. så är det för att optimera den s.k. vekeffekten.
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 17:59Aha Fredrik - så är det naturligtvis! Tack! 🙂
Aha Fredrik - så är det naturligtvis! Tack! 🙂