Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 13:55Annan bra replik:
"Du lagar mat som romarna gjorde med Kartago:
Först bränner du den till oigenkännlighet sedan dränker du den i salt ..."
(Helt annan serie)"Till vilddjuren med oss!" (Asterix som ledsnat på retoriken)
Annan bra replik:
"Du lagar mat som romarna gjorde med Kartago:
Först bränner du den till oigenkännlighet sedan dränker du den i salt ..."
(Helt annan serie)
"Till vilddjuren med oss!" (Asterix som ledsnat på retoriken)
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 13:57Jag vet inte om Cato sprang så mkt för övrigt, men Asterix gjorde det som vi "vet" 😉
Fast inte vintertid så mkt, tror jag.
Jag vet inte om Cato sprang så mkt för övrigt, men Asterix gjorde det som vi "vet" 😉
Fast inte vintertid så mkt, tror jag.
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 15:20Romarna var nog inte så mycket trötta på Cato som dom var paniskt rädda för Cartago och allt det stod för.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carthago
http://en.wikipedia.org/wiki/Carthago_delenda_est
Romarna var nog inte så mycket trötta på Cato som dom var paniskt rädda för Cartago och allt det stod för.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carthago
http://en.wikipedia.org/wiki/Carthago_delenda_est
Quote from Urban Nilsson on 7 August 2007, 15:24Att salt var så värdefullt. Tack Peter, för den fina uppföljningen på ett klassiskt historiekapitel.
Att salt var så värdefullt. Tack Peter, för den fina uppföljningen på ett klassiskt historiekapitel.
Quote from Galderma Fritidsförening on 10 August 2007, 17:21Jag tränar mycket inomhus under vintern. Jag skulle ha fortsatt rida men kommer av ekonomiska skäl ha uppehåll den här terminen, så utöver utomhus-löpningen kommer jag i höst köra dans, simning och lite hemma-styrketräning.
Det blir aldrig enbart löpnin
Jag tränar mycket inomhus under vintern. Jag skulle ha fortsatt rida men kommer av ekonomiska skäl ha uppehåll den här terminen, så utöver utomhus-löpningen kommer jag i höst köra dans, simning och lite hemma-styrketräning.
Det blir aldrig enbart löpnin
Quote from Funbeat user on 11 August 2007, 09:48Om det är riktigt kallt:
Sommartajtsen närmast kroppen.
Underställ
Tshirt.
Husvagnskavaj (vindjacka + byxor)
Mössa och vantar.
Vanliga skor + joggarstrumpor.Tycker det är skönt att springa på packad snö, som att springa på jord.
Låter bli om det är isig
Om det är riktigt kallt:
Sommartajtsen närmast kroppen.
Underställ
Tshirt.
Husvagnskavaj (vindjacka + byxor)
Mössa och vantar.
Vanliga skor + joggarstrumpor.
Tycker det är skönt att springa på packad snö, som att springa på jord.
Låter bli om det är isig
Quote from Funbeat user on 11 August 2007, 11:25Anna-Karin:
Var kan man hitta din Adidas 360 som du skrev om? Jag har tittat runt på nätet lite men hittar den inte.
Anna-Karin:
Var kan man hitta din Adidas 360 som du skrev om? Jag har tittat runt på nätet lite men hittar den inte.
Quote from Funbeat user on 11 August 2007, 15:27Sådana där broddar på gummiband som man spänner under skon tycker jag funkar ganska bra faktist. De kostar väl runt 100-200 kr.
Sådana där broddar på gummiband som man spänner under skon tycker jag funkar ganska bra faktist. De kostar väl runt 100-200 kr.
Quote from Funbeat user on 11 August 2007, 15:42Mitt bästa köp var en lungplus värmeväxlare, nu kan jag springa i vilket väder somhelst utan att få hosta efter.
Har aldrig haft isdubbar utan tagit de lugnt där de är is, men funderar på att skaffa ett par, hur stor skillnad gör det(fart/vikt)?
Mitt bästa köp var en lungplus värmeväxlare, nu kan jag springa i vilket väder somhelst utan att få hosta efter.
Har aldrig haft isdubbar utan tagit de lugnt där de är is, men funderar på att skaffa ett par, hur stor skillnad gör det(fart/vikt)?
Quote from Funbeat user on 13 August 2007, 19:58Anki: Jag köpte min på intersport, förra hösten. Jag kan inte heller hitta den på nätet nu. Säkert för att det är förra årets modell. Men snart kommer nog de nya modellerna ut i affärerna.
Anki: Jag köpte min på intersport, förra hösten. Jag kan inte heller hitta den på nätet nu. Säkert för att det är förra årets modell. Men snart kommer nog de nya modellerna ut i affärerna.