Quote from Tini Kjellin on 13 January 2013, 10:48Jag skulle säga att det är individuellt beroende på dina förutsättningar. I mitt fall är styrketräning ett måste för att jag ska bli en bättre löpare då bålstabiliteten är lite vek.
Jag skulle säga att det är individuellt beroende på dina förutsättningar. I mitt fall är styrketräning ett måste för att jag ska bli en bättre löpare då bålstabiliteten är lite vek.
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 10:56Jag håller med flera här i tråden om att styrketräningen är fullständigt nödvändig (för mig) för att utvecklas som löpare och för att öht kunna springa utan att skadas. Nu har jag tyvärr redan ett löparknä som ställer till det för mig, annars skulle jag s
Jag håller med flera här i tråden om att styrketräningen är fullständigt nödvändig (för mig) för att utvecklas som löpare och för att öht kunna springa utan att skadas. Nu har jag tyvärr redan ett löparknä som ställer till det för mig, annars skulle jag s
Quote from Catharina Brattlin on 13 January 2013, 11:12Men vänta lite nu - det är väl ingen som har gett rådet att sluta med styrketräningen?!
Frågan gällde styrketräning (3 ggr/v) i kombination med halvmarathon OCH helmarathonträning. Jag vill mena att då bör fokus lika på löpningen. Speciellt om målet på
Men vänta lite nu - det är väl ingen som har gett rådet att sluta med styrketräningen?!
Frågan gällde styrketräning (3 ggr/v) i kombination med halvmarathon OCH helmarathonträning. Jag vill mena att då bör fokus lika på löpningen. Speciellt om målet på
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 11:41Det är jävligt korkat att bli skadad om man har diabetes.
Det är jävligt korkat att bli skadad om man har diabetes.
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 11:43När jag tränade iför Lidingöloppet så körde jag mycket styrketräning i början, sen fallerade motivationen lite på den punkten och det blev mest löpning. Det var sommar och jag ville vara ute, inte inne i ett instängt svettigt gym.
Min personliga känsla
När jag tränade iför Lidingöloppet så körde jag mycket styrketräning i början, sen fallerade motivationen lite på den punkten och det blev mest löpning. Det var sommar och jag ville vara ute, inte inne i ett instängt svettigt gym.
Min personliga känsla
Quote from Bjarne Lewin on 13 January 2013, 11:57Min erfarenhet säger att löpningen bibehåller i alla fall mycket utav coreträningen.
Sedan ett par år har jag haft målet att träna core 3 ggr per månad, trotts att det är mindre än en gång i veckan har min bålstabilitet ökat, tack vare löpningen. Nu trä
Min erfarenhet säger att löpningen bibehåller i alla fall mycket utav coreträningen.
Sedan ett par år har jag haft målet att träna core 3 ggr per månad, trotts att det är mindre än en gång i veckan har min bålstabilitet ökat, tack vare löpningen. Nu trä
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 20:02Bra svar.
Man kanske kan köra på med detta och känna av om jag behöver fler vilodagar.
Hur ser era träningsveckor ut? Ni som tränar inför halvmara, mara?
Bra svar.
Man kanske kan köra på med detta och känna av om jag behöver fler vilodagar.
Hur ser era träningsveckor ut? Ni som tränar inför halvmara, mara?
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2013, 20:07Strunta i gym-träningen - få styrketräning genom att köra många pass i svår terräng, snöpuls nu tex, mycket backar, terräng som kräver höga steg ger automatiskt träning till mag o ryggmuskler på ett naturligare sätt samtidigt som du tränar löpning!!!
Strunta i gym-träningen - få styrketräning genom att köra många pass i svår terräng, snöpuls nu tex, mycket backar, terräng som kräver höga steg ger automatiskt träning till mag o ryggmuskler på ett naturligare sätt samtidigt som du tränar löpning!!!
Quote from Ulrika Ekelund on 13 January 2013, 20:21Håller med Schapiro. Man blir bra på det man tränar. Vill man bli bra på att springa ska man träna löpning.
Styrketräningen bör vara i blygsam skala och koncentreras på coreövningar och övningar för att stärka upp muskulaturen runt fotleder och knän. För
Håller med Schapiro. Man blir bra på det man tränar. Vill man bli bra på att springa ska man träna löpning.
Styrketräningen bör vara i blygsam skala och koncentreras på coreövningar och övningar för att stärka upp muskulaturen runt fotleder och knän. För
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 22:13Jag har gjort klassikern två år i rad + ett marathon och löpningen har varit min problemgren. Tror jag har gått igenom alla de klassiska löparskadorna, gubbvad, löparknä, hälsporre och just nu en ömmande hälsena. Löpning är enligt min mening den diciplin
Jag har gjort klassikern två år i rad + ett marathon och löpningen har varit min problemgren. Tror jag har gått igenom alla de klassiska löparskadorna, gubbvad, löparknä, hälsporre och just nu en ömmande hälsena. Löpning är enligt min mening den diciplin