Quote from Catharina Brattlin on 13 January 2013, 22:36Så här tränar jag inför olika långdistanser. Nu närmast ett 6-timmarslopp. 😀
Grunden är löpning och jag försöker få till cykler om fyra veckor, där de tre första veckorna blir progressiva gällande distans, och fjärde veckan blir "vilovecka". Det kan bl
Så här tränar jag inför olika långdistanser. Nu närmast ett 6-timmarslopp. 😀
Grunden är löpning och jag försöker få till cykler om fyra veckor, där de tre första veckorna blir progressiva gällande distans, och fjärde veckan blir "vilovecka". Det kan bl
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 10:43Jag har tidigare också helt dissat styrketräning, speciellt på gym.
Men jag började med mer styrka 2011 och ännu mer 2012. Att det blev mer 2012 beror lite på att jag satsat mer mot medeldistans. Men till viss förvåning så har detta inte påverkat mina t
Jag har tidigare också helt dissat styrketräning, speciellt på gym.
Men jag började med mer styrka 2011 och ännu mer 2012. Att det blev mer 2012 beror lite på att jag satsat mer mot medeldistans. Men till viss förvåning så har detta inte påverkat mina t
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 11:02Jag skulle aldrig träna styrka istället för löpning. Jag tränar styrka för jag ska kunna springa MER.
Jag skulle aldrig träna styrka istället för löpning. Jag tränar styrka för jag ska kunna springa MER.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 11:12Oskar, min tanke var också att bibehålla löpmängden men det blev inte så. Hoppas kunna komma tillbaka till samma mängd som tidigare, och behålla styrketräningen. Men en tanke att jag ändå springer lika är att just styrketräningen är relativt sett viktigar
Oskar, min tanke var också att bibehålla löpmängden men det blev inte så. Hoppas kunna komma tillbaka till samma mängd som tidigare, och behålla styrketräningen. Men en tanke att jag ändå springer lika är att just styrketräningen är relativt sett viktigar
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 11:25Leif, jag tror du är helt rätt ute. Mitt uttalande syftade inte på ditt inlägg utan på min personliga hållning till styrketräning med kroppen som vikt.
Leif, jag tror du är helt rätt ute. Mitt uttalande syftade inte på ditt inlägg utan på min personliga hållning till styrketräning med kroppen som vikt.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 11:38En aspekt som inte nämnts är timing. Om målet är att springa bra finns det lite att justera i ditt schema. Spring oftare. Lyft tungt dagar då du springer tuffa pass. Ingen styrka på vilodagar eller långpassdagar. För en marathonlöpare behövs inte ett gymk
En aspekt som inte nämnts är timing. Om målet är att springa bra finns det lite att justera i ditt schema. Spring oftare. Lyft tungt dagar då du springer tuffa pass. Ingen styrka på vilodagar eller långpassdagar. För en marathonlöpare behövs inte ett gymk
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 12:46Jag är ytterligare en av dem som är skadefri när jag infört seriös styrketräning, enligt upplägg av PT. Inte nog med det, det har blivit roligare att springa när man känner sig tydligt spänstigare. Som många säger, så är det inte antingen/eller.
Efter at
Jag är ytterligare en av dem som är skadefri när jag infört seriös styrketräning, enligt upplägg av PT. Inte nog med det, det har blivit roligare att springa när man känner sig tydligt spänstigare. Som många säger, så är det inte antingen/eller.
Efter at
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 12:54För mig är det nödvändigt att styrketräna för att hålla mig skadefri, men det sköter jag hemma framför tv:n. Inte så länge åt gången men tanken är att i alla fall regelbundet köra igenom de viktigaste övningarna.
För mig är det nödvändigt att styrketräna för att hålla mig skadefri, men det sköter jag hemma framför tv:n. Inte så länge åt gången men tanken är att i alla fall regelbundet köra igenom de viktigaste övningarna.
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 16:26Saken är ju den att jag älskar gym-träning och se mina muskler växa (H:) Smiley
Skulle aldrig fixa styrke-träning med pilatesboll.. skulle bli jätte trist. Vill köra tungt på gymmet men ändå kombinera bra med löpningen.Kampsport-kropp kanske? De kombin
Saken är ju den att jag älskar gym-träning och se mina muskler växa (H:) Smiley
Skulle aldrig fixa styrke-träning med pilatesboll.. skulle bli jätte trist. Vill köra tungt på gymmet men ändå kombinera bra med löpningen.
Kampsport-kropp kanske? De kombin
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 17:42Om du gillar tung styrketräning kanske du skulle prova korta lopp. Sprint tex.
Om du gillar tung styrketräning kanske du skulle prova korta lopp. Sprint tex.