Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöppendla till jobbet?
You need to log in to create posts and topics.

jag ska prova att springa till jobbet. ha tjbil så kläder & matlådor finns redan på jobbet, det kräver planering helt riktigt.

Får se... typ 12-13 km enkel väg sen måste det springas hem igen
hmm det blir intressant....

Jag brukar springa hem från jobbet 1 gång i veckan. Jag tar med mig löparkläderna i min löpar-rygga och har på mig springskorna, byter skor på jobbet där jag har skor ståendes. Lämnar kvar jacka och ev. jeans men tar med mig underkläder och småsaker i ryg

Tack Pernilla och ni andra, fortsätt gärna att komma med erfarenheter!

tack Pernilla, jag har grejer stående ( skor osv) på jobbet, känner att om jag kan göra detta en gång i veckan är det bra komplement till min mara träningsprogram. Jo jag har en Salomon rygga också - liten & nätt som är som en väst....

Har lite för lång distans för att kunna ta hela sträckan. Men att ta sig springandes till en station lite längre bort än närmaste funkar utmärkt. Då kan man även lägga på ytterligare lite sträcka om man känner sig pigg och tycker att det var för lite (ell

Har prövat att cykla till jobbet några gånger, rätt så kul faktiskt. Men det blir ju ingen löpträning av det, så grunnar på att återuppta tanken att kombinera. Att snabbt glida igenom ett snötäckt Delsjöområde i soluppgången är en bra början på dagen.

Me

Triathlonbyxor kan du både springa och cykla i. Annars så är väl inte två mil sådär aslångt att cykla, det borde ju funka med vanliga löpartights.

Jag springer nu (de veckor som jag är hos "den" kunden, ca 50% av min tid, veckor slumpmässigt utspridda, typ). Har 8 km enkel väg. Antingen alla dagar tor eller tisdagen "ledig". Har sprungit ett drygt halvår nu. Funkar bra. Sista veckan så har jag "trai

Man kan ju tänka sig nåt i stil med:

Måndag - Cykla dit, springa hem
Tisdag - Springa dit, cykla hem
Onsdag - Cykla dit, springa hem
Torsdag - Springa dit, cykla hem
Fredag - Cykla dit och hem /eller/ springa dit och hem

Då får cykeln sova över på jobb

Jag har precis börjat springa hem från jobbet på prov för att hinna med långpass på ca 30km innan det blir natt. Jag har bara 12km hem så jag tar lite extrasvängar.
Undviker helst ryggsäck så jag tar en midjeväska med bara plånbok, nycklar och mobil. rest