Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 13:15Jag håller med läraren.
Jag håller med läraren.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 13:22Varför inte backa ytterligare?
Om föräldrar lät barn kuta av hjärtans lust innan de börjar skolan så borde fler ha ett löpsteg som passar den enskilde.
Man får väl knappast ett bra löpsteg framför barnvakten TV?Därefter kunde ju skolan uppmuntra fysisk
Varför inte backa ytterligare?
Om föräldrar lät barn kuta av hjärtans lust innan de börjar skolan så borde fler ha ett löpsteg som passar den enskilde.
Man får väl knappast ett bra löpsteg framför barnvakten TV?
Därefter kunde ju skolan uppmuntra fysisk
Quote from Susan Hartley on 8 July 2010, 16:04Jag tycker att Örjan har en poäng faktiskt. Inom alla andra ämnen så får man lära sig om sådant som rör ämnet, men inte i skolidrotten - där utövar man bara. Åtminstone var det så på min tid. Jag kan inte minnas att man gick igenom reglerna för t.ex. fotb
Jag tycker att Örjan har en poäng faktiskt. Inom alla andra ämnen så får man lära sig om sådant som rör ämnet, men inte i skolidrotten - där utövar man bara. Åtminstone var det så på min tid. Jag kan inte minnas att man gick igenom reglerna för t.ex. fotb
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 16:04Min uppfattning är alla idrottslärare är totalt ointresserade av att lära ut något gällande teknik och taktik till eleverna. Det gäller samtliga idrotter. Uppvärmning och stretching kör de beprövade och bra(?) metoder, men annars hjälper de bara till att
Min uppfattning är alla idrottslärare är totalt ointresserade av att lära ut något gällande teknik och taktik till eleverna. Det gäller samtliga idrotter. Uppvärmning och stretching kör de beprövade och bra(?) metoder, men annars hjälper de bara till att
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 16:11tackar för alla hjälp jag fått nu! så nu ska jag ut och träna
tackar för alla hjälp jag fått nu! så nu ska jag ut och träna
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 16:20Vi lärde oss massor på våra gymnastiklektioner i skolan. Vi lärde oss hoppa "flopp" över en höjdhoppsribba, trots att de flesta vid tidpunkten hoppade högre om de saxade. Vi lärde oss grunderna för att få en kula att gå långt. Vi lärde oss reglerna i soft
Vi lärde oss massor på våra gymnastiklektioner i skolan. Vi lärde oss hoppa "flopp" över en höjdhoppsribba, trots att de flesta vid tidpunkten hoppade högre om de saxade. Vi lärde oss grunderna för att få en kula att gå långt. Vi lärde oss reglerna i soft
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 16:25Heja Albert! Vad skönt att det är löpskolning på schemat nästa vecka så blir det inte så krångligt 😉
Heja Albert! Vad skönt att det är löpskolning på schemat nästa vecka så blir det inte så krångligt 😉
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 16:45Ju mer regler, taktik och teknik, desto fler tröttnar?
Ju mer regler, taktik och teknik, desto fler tröttnar?
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 18:59Med risk för trådkapning...
Taktik
Jag pratar inte om att spela 4-4-2 i fotboll, utan snarare att passa till de som är fria och hjälpa till så att spelet blir så bra som möjligt (Ge beröm för passningar, spelförståelse). Man får ju ta hänsyn till hur duk
Med risk för trådkapning...
Taktik
Jag pratar inte om att spela 4-4-2 i fotboll, utan snarare att passa till de som är fria och hjälpa till så att spelet blir så bra som möjligt (Ge beröm för passningar, spelförståelse). Man får ju ta hänsyn till hur duk
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 19:24Jag tror 1) (t+)
Jag tror 1) (t+)