Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpsteg
You need to log in to create posts and topics.

Något som jag tror folk feltolkar är att folk säger att man blir helt skadefri av ett framfots-steg. Givetvis så blir folk överbelastningsskadade och liknande ändå. Dock så kan man förebygga vissa klassiska skador som man kanske inte skulle ha åkt på.

Ja

Hmm?
Om någon utan skadefrekvens testar i empirisk forskning och upptäcker "Det här fungerar bättre för mig" så är det normalt att delge detta.

Problemet på forum är att många skadedrabbade tror att det finns en universalmedicin för att de ska kunna hål

Mycket bra skrivet Erik! Jag håller med dig till fullo. Börjar bli lite för mycket halelujakänsla om den där poserande ryssen i många trådar här inne..

För oss kreti och pletilöpare (läs. glada och seriösa motionärer) är vägen till framgång enkel:

1.Öka

Bra skrivet Erik. Kanske det behövs en riktig löparräv för att våga säga emot alla de med Romanov i ryggen.

Fast G-man, en viktig beståndsdel i att kunna öka syreupptagningen och uthålligheten är ju att undvika skador och kunna träna kontinuerligt. En be

Jag känner att hela diskussionen är uppbyggt med en konstig och onödig retorik. Jag förstår att poängen är att provocera men förstår inte riktigt varför. Ni får det att låta som var man än vänder sig så tvingas man läsa om Pose-metoden. Det står om den på

Tack Erik, det känns som att du förklarat något jag gått och klurat på ganska länge. Jag är en av dem som emellanåt försökt lägga om mitt löpsteg, tack vare en massa vurmade trådar här på FB men det har för det första bara gjort mig trött och för det andr

Karl, du har skrivit en del läsvärda inlägg jag läst med behållning, men du får nog läsa lite bättre vad jag skrev här ovan. Jag påstod inte att jag var särskilt ödmjuk, däremot att det är bra att vara det. Själv är jag nog mer den kritiskt granskande typ

Jag försöker använda det löpsteg som passar bäst för ändamålet för dagen. Ska jag springa långt är det ekonomin i löpsteget jag tänker på, hur jag ska kunna röra mig framåt så länge som möjligt utan att bli trött i underkroppen. Lite "smygande, tassande"

Hm, mycket text om löpsteg...

Är jag helt ute och cyklar om jag "nöjer" mig med mitt naturliga löpsteg? Varför förändra något som fungerar? Eller tänker jag fel?

Framfotalöpare har ofta hälseneskador.

Vilka skador är då vanliga hos dem med hälrullning?