Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpsteg
You need to log in to create posts and topics.

Hm, jag håller nog med dig Sylvia. Det enda jag brukar tänka på är att hushålla med energi. Nu har jag iofs inte sprungit/tränat på ca 3 mån pga sjukdom som inte släpper :´(

Den här snubben verkar sväva på målet men fort går det vanligtvis.
http://www.youtube.com/watch?v=5x6V48IIQRQ

Sylvia: Inte orkat läsa. 🙂 Erik skriver i princip att det är bättre att behålla sitt naturliga steg än att radikalt förändra det.

Erik: Jag tycker det är intressant att diskutera detta och jag säger inte framfotslöpningen är lösningen på allt, allra minst för alla. Men tyvärr när du kör klassiska härskartekniker och personpåhopp har jag inget intresse alls att diskutera med dig. Att

Wow. *mållös*
Med hopp om att inte bli skuren av den kniv som kan skära genom luften på denna tråd känner jag att jag vill skriva en liten kommentar jag med.
Jag hade aldrig kunnat ana att det fanns ett sådant engagemang i denna fråga. Jag är glad att d

@Jonas. Visst, men det är definitvt punkt 1 och 2 som är begränsande för denna typ av löpare. När dessa punkter blir bättre följer oftast ett förbättrat löpsteg med på köpet. Naturligt och enkelt.

Tack, Jonas U, för den helt korrekta översättningen av mina haranger! 🙂

En del verkar inte, eller vill inte, förstå att jag skulle ha precis lika stora invändningar mot om man ville att framfotalöpare skulle försöka ändra sitt löpsteg mot ett med isätt

Jonas U, jag började läsa, men tyckte sen att det blev för långa inlägg om vem som har rätt och vem som har fel så jag tappade väl fokus. 🙂

Men kan då säga att jag håller med Erik, om han menar att ens naturliga löpsteg är det bästa. Så jag fortsätter

Man använder sig av tekniktränare inom alla idrotter, varför inte löpning? Tänk en dansare som hade den inställningen, att det egna naturliga steget var det optimala. Såna dansare finns inte. Eller jo, det skulle vara min svärmor då, iaf när det gäller bu

Det naturliga urvalet sköter gallringen i löpning, med tanke på alla skador.