Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 09:16Den stora frågan är var "flumlalla" passar in i LM-skalan. Jag skulle säga mellan jogga och mala.
Den stora frågan är var "flumlalla" passar in i LM-skalan. Jag skulle säga mellan jogga och mala.
Quote from Sissel Svanøe on 2 April 2009, 10:03Definitivt någonstans i spannet mellan lufsa och mala, men jag funderar även på om det inte kan vara ett tillstånd, snarare än en gångart.
Definitivt någonstans i spannet mellan lufsa och mala, men jag funderar även på om det inte kan vara ett tillstånd, snarare än en gångart.
Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 10:35Nej, nej. Att flumlalla är en livsstil inte ett löpsteg (kanske en likhet med pose för övrigt). 😀
Det kan man göra i olika hastighet då det är inställning det handlar om.
Ett vidare begrepp alltså.Ursäkta OT.
Nej, nej. Att flumlalla är en livsstil inte ett löpsteg (kanske en likhet med pose för övrigt). 😀
Det kan man göra i olika hastighet då det är inställning det handlar om.
Ett vidare begrepp alltså.
Ursäkta OT.
Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 10:54Jag hörde av en kompis per telefon att han skulle ut å "lumma" lite...?! Från Gävleborg typ och jag vet banne mig inte om han menade något fysiskt eller psykiskt....måste kolla upp det hela så att vi inte har missat något väsentligt i den här debatten. Tä
Jag hörde av en kompis per telefon att han skulle ut å "lumma" lite...?! Från Gävleborg typ och jag vet banne mig inte om han menade något fysiskt eller psykiskt....måste kolla upp det hela så att vi inte har missat något väsentligt i den här debatten. Tä
Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 18:00Det bör betyda "mys-pass", han kanske körde maffetone 😉 Mvh Gävleborgare
Det bör betyda "mys-pass", han kanske körde maffetone 😉 Mvh Gävleborgare
Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 18:02Fredrika du behöver absolut inte be om ursäkt, "gångart" var ett bra ord. Det heter ju så även om hästar om springer asfort!
Ha ha springer man snyggarei Hyde Park, London, än tex i stadsparken i Gävle? Tillåt mig tvivla!
Fredrika du behöver absolut inte be om ursäkt, "gångart" var ett bra ord. Det heter ju så även om hästar om springer asfort!
Ha ha springer man snyggarei Hyde Park, London, än tex i stadsparken i Gävle? Tillåt mig tvivla!
Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 18:07Lena....jag måste ha en extremt sjuk humorvariabel i valören??!!??..."Stenstod" har jag nu garvat åt ett antal gånger å vågar nästan inte gå vidare i din underbara lista över våra fantastiska gångarter. Jag lägger den absolut på tiolistan.:D
Lena....jag måste ha en extremt sjuk humorvariabel i valören??!!??..."Stenstod" har jag nu garvat åt ett antal gånger å vågar nästan inte gå vidare i din underbara lista över våra fantastiska gångarter. Jag lägger den absolut på tiolistan.:D
Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 19:00Tack Anders för att du gick in och levererade rätt svar när jag var förhindrad pga förvärvsarbete (jag har alldeles för mycket jobb för att hinna med mitt privatliv på jobbet, eller kanske alldeles för mycket privatliv för att hinna jobba på arbetstid).
Tack Anders för att du gick in och levererade rätt svar när jag var förhindrad pga förvärvsarbete (jag har alldeles för mycket jobb för att hinna med mitt privatliv på jobbet, eller kanske alldeles för mycket privatliv för att hinna jobba på arbetstid).
Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 20:16Tack Fia-lotta, det var dig jag menade. Det låter ju som att du har samma "gångart" både långsamt och snabbt. Enligt de metoder för effektiv löpstil som jag känner till, (den uttjatade som börjar på P, samt Chi Running, Evolution Running, och Stride Mecha
Tack Fia-lotta, det var dig jag menade. Det låter ju som att du har samma "gångart" både långsamt och snabbt. Enligt de metoder för effektiv löpstil som jag känner till, (den uttjatade som börjar på P, samt Chi Running, Evolution Running, och Stride Mecha
Quote from Funbeat user on 2 April 2009, 20:21Ja det har du nog rätt i Klas, att det kan vara samma gångart. 🙂
Jag tänkte mer på hur jag liksom aktiverar andra kroppsdelar mer (coren) när jag springer fort. Och att jag alltså lyfter benet högre. Men det kanske inte räcker som definition på gångart
Ja det har du nog rätt i Klas, att det kan vara samma gångart. 🙂
Jag tänkte mer på hur jag liksom aktiverar andra kroppsdelar mer (coren) när jag springer fort. Och att jag alltså lyfter benet högre. Men det kanske inte räcker som definition på gångart