Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mitt tips är windstopper och merinoull - då klarar du alla väder och temperaturer 🙂 Med windstopper spelar vinden mindre roll för nedkylning och det blir lättare att klä sig.

Jag kör:

+10 - +30: kortbyxor och kort tröja.

+5 - +10 : långa byxor (tunna

Bra skor med bra dubbar. Det skulle jag ha i höst/vintermörkret. Ja förutom ovan goda råd.

T.ex. Ett par Icebug Attla-L BUGrip eller motsvarande.

http://www.sportamore.se/produkt/48433-icebug-attla-l-bugrip-w-grarod

Vänligen

P.

Undvik Attla BUGrip, det är som att springa i dubbade traktordäck. Det var de första vinterskorna jag köpte, och det enda par skor jag ångrat. Ingen löpkänsla alls, de är själsdödande stela och tunga att springa i. Anima har fått bättre omdömen men jag ha

Dubbade skor på hösten!!? Mycket underliga råd måste jag säga.
Personligen springer jag med långa tights och långärmad tröja långt in i senhösten. Men jag fryser inte så lätt.
Vintern är en annan sak och då är det lite svårare att få till den perfekta klä

Peter P., de tror kanske att TS bor i Verchojansk? 😉
Där kan det vara ganska bistra höstar och då kan ju kanske merionoull och dubbade skor vara på sin plats.

I min enfald gissade jag på att det var typ en normal höst i typ Stockholm eller Göteborg som

T-shirt och shorts ner till +10, +12. Långärmad tröja och shorts ner till +6, +10, kanske vindjacka om det blåser mycket. Tunns mössa och vantar efter behov.

Tunna tights ner till -5. Vintertights om det blir kallare. Underställ har jag nog bara använt o

För mig hänger det på mycket på ansträngningsgraden på passet hur mycket jag hänger på mig.

En normal höst i Stockholm, dvs 5-10 grader, vanliga långa tights och en långärmad funktionströja vid pass med högre ansträngningsgrad. Vid lägre ansträngningsgra

Du behöver oftast inte bli så mycket varmare på hösten. Är det fint väder funkar 3/4 tights och t-shirt ned till en +12 eller ngt sådant. Kallare, eller ruskigare, väder är det skönt med långa tights och en långärmad funktionströja. Se till att både tröja

Det gäller att hitta sina egna temperaturgränser då man måste klä på sig mer kläder. Bra exempel på det är från föregående inlägg.

Detta gör jag redan nu (sedan förra året)
* Var flexibel. Jag springer sällan då det är kallare än -5. I Stockholm där jag

Kan inte låta bli att svara. Det handlar ju om utrustning!! Och vilken karl kan klara sig utan sånt?

Efter att ha misslyckats mer eller mindre så lär jag mig vilka kläder som passar olika väder och olika pass. På riktiga långpass är det skönt att kunna v