Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ingen egen erfarenhet men en god vän till mig försökte springa maraton snabbt på LCHF. Han har inte gjort om det försöket.

Michel Blomgren http://michelblomgren.blogspot.com/ kör hård träning, inte marathon dock men en del uthållighetsträning på väldigt strikt LCHF. Intressant läsning!

Jag har alltid varit intresserad av kost och har provat olika kosthållning genom åren för att jag tycker det är rätt intressant. Har prövat träna och tävla på LCHF - kost. Jag har också testat åt andra hållet att köra extremt mycket snabba kolhydrater. På

För mig fungerade inte LCHF tillsammans med träning. Jag fick modifiera den lite och lägga till en mindre mängd kolhydrater (~20E%). Blir mest i form av bär, quiona, grönsaker, frukt.

Kör samma sorts mat inför tävlingar, däremot dricker jag då även 2-3 f

"Kör samma sorts mat inför tävlingar, däremot dricker jag då även 2-3 flaskor sportdryck / dag för att få upp kolhydratsintaget ordentligt."

Kan man då med gott samvete påstå att LCHF funkar i samband med tävling/träning med hög intensitet? Tror det där

Blomkvistarens bilnummerspaning tyder på lite andra bokstäver än LCHF i diagnosen.

Sylvia: Som jag skrev fungerar inte LCHF kost för mig ens under träning då jag fått lägga till kolhydrater. Att jag laddar på sportdryck är för att jag inte gillar att försöka trycka i mig megastora portioner mat ett par dagar före man ska springa en tävl

Micke.

Varför måste man idag trycka i sig megastora portioner vanlig mat innan tävling.

Vad saknas i dagens tränade individer blir ju frågan?

Jag åt nästan normalt. Lite extra, men icke mycket.
Det räckte.
De jag kände gjorde likadant.

Det var för mig

K G:

Jag ska säga vad som hänt med dagens tränade individer.

De gör precis som du och dina vänner gjorde.

Äter lite extra inför hårda lopp.

Inga megastora portioner.

Det gör inte ens Micke.

Han skriver att han undviker det.

Jag tränar mycket.

Och

OK Lars.

Men Micke laddar på sportdryck motsvarande megastora portioner!

I stället för megastora matportioner???????