Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 22:58Jag har börjat leta runt här på FB och hittade rubriken. Det finns mycket spännande och skoj att följa med på mellan träningarna. Jag ska inte leta trådar under träningen, jag lovar (V)
Jag har börjat leta runt här på FB och hittade rubriken. Det finns mycket spännande och skoj att följa med på mellan träningarna. Jag ska inte leta trådar under träningen, jag lovar (V)
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 09:03Jag har inte testat att äta strikt LCHF men jag kan direkt känna att prestation och återhämtning går ner vid höga träningsdoser (för mig runt 10 mil/vecka) om jag inte äter tillräckligt med kolhydrater. Jag tror det är svårt att prestera på toppen av sin
Jag har inte testat att äta strikt LCHF men jag kan direkt känna att prestation och återhämtning går ner vid höga träningsdoser (för mig runt 10 mil/vecka) om jag inte äter tillräckligt med kolhydrater. Jag tror det är svårt att prestera på toppen av sin
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 09:18Micke.
Varför så lång tid som 5 - 10 år?1993 var ett bottenår för marathon efter boomen på 80-talet.
1994 och därefter har det gått framåt.
1997 och framåt har i stort sett antalet fullföljande ökat i Stockholm.
2003 slogs rekordet från 1985.Boomen på
Micke.
Varför så lång tid som 5 - 10 år?
1993 var ett bottenår för marathon efter boomen på 80-talet.
1994 och därefter har det gått framåt.
1997 och framåt har i stort sett antalet fullföljande ökat i Stockholm.
2003 slogs rekordet från 1985.
Boomen på
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 09:26K-G: det är kanske färre löpare i dag än på den gamla goda tiden. Däremot många fler motionärer som jag. Vi motionärer kommer aldrig att göra lika bra tider som ni riktiga löpare.
Men en del av oss tycker det är kul att laborera med kost som LCHF för at
K-G: det är kanske färre löpare i dag än på den gamla goda tiden. Däremot många fler motionärer som jag. Vi motionärer kommer aldrig att göra lika bra tider som ni riktiga löpare.
Men en del av oss tycker det är kul att laborera med kost som LCHF för at
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 09:53Krister.
Vi tog det förr mycket mer med en klackspark än vad som gäller i dag.
Sicket skitsnack det var på turerna ute i markerna.
Inte visste vi hur långt vi kom, men det var en fröjd att få vara med.Funbeat är ett bra exempel på modern "stress".
Hur
Krister.
Vi tog det förr mycket mer med en klackspark än vad som gäller i dag.
Sicket skitsnack det var på turerna ute i markerna.
Inte visste vi hur långt vi kom, men det var en fröjd att få vara med.
Funbeat är ett bra exempel på modern "stress".
Hur
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 10:07K-G: Visst var det enklare förr när vi var unga. Världseliten är bättre nu för tiden än någonsin och det krävs allt mer för att nå den absoluta toppen.
Att det är färre som klarar 2:30 på maran i dag trots att det är så många som är med kanske beror på a
K-G: Visst var det enklare förr när vi var unga. Världseliten är bättre nu för tiden än någonsin och det krävs allt mer för att nå den absoluta toppen.
Att det är färre som klarar 2:30 på maran i dag trots att det är så många som är med kanske beror på a
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 10:28Krister.
Du har mest sunda åsikter.
Det har nog jag också.
Ibland har vi väl fel, kanske inte helfel.
Vi kan ofta båda ha rätt.
Vi är inte lika.Funbeat är för mig något stressande.
Bara all denna träningsstatistik,
+ alla träningsprogram,
+ alla interv
Krister.
Du har mest sunda åsikter.
Det har nog jag också.
Ibland har vi väl fel, kanske inte helfel.
Vi kan ofta båda ha rätt.
Vi är inte lika.
Funbeat är för mig något stressande.
Bara all denna träningsstatistik,
+ alla träningsprogram,
+ alla interv
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 10:41K-G: När jag tränade aktivt (judo) så höll vi inte heller på med en massa teori. Vi bara körde. Så där är vi nog lika.
Men vi skiljer oss tydligen åt beträffande FB. Jag tycker det är kul med all teori om kost, träningsteknik med intervaller etc... men j
K-G: När jag tränade aktivt (judo) så höll vi inte heller på med en massa teori. Vi bara körde. Så där är vi nog lika.
Men vi skiljer oss tydligen åt beträffande FB. Jag tycker det är kul med all teori om kost, träningsteknik med intervaller etc... men j
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 11:22K-G; jag vill gärna veta vad du äter när du springer ditt 6-dygns?
Och hur mycket/långt kommer du på den tiden?
K-G; jag vill gärna veta vad du äter när du springer ditt 6-dygns?
Och hur mycket/långt kommer du på den tiden?
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 13:15Antibes 6:e - 12:e juni.
Frukost: Fransk sådan med varmt nybakat bröd + ost + marmelad + kaffe.Lunch 11-13: potatismos + korv eller skinka
Lunch 13-15: pasta + ost eller mer korv eller skinka
Lunch 15-17: pommes frites. Den sitter bra - varje dag.
( 3 o
Antibes 6:e - 12:e juni.
Frukost: Fransk sådan med varmt nybakat bröd + ost + marmelad + kaffe.
Lunch 11-13: potatismos + korv eller skinka
Lunch 13-15: pasta + ost eller mer korv eller skinka
Lunch 15-17: pommes frites. Den sitter bra - varje dag.
( 3 o