Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

K-G;
Tack för invitationen, dock ska jag till en början ta mig runt en mara (min första) i slutet av augusti. Sådan är planen i alla fall. Och efter dina kloka inlägg så får allt målet vara att ta mig runt och att ha så trevligt och roligt jag bara kan un

"Jag är helt klart lite kluven när det gäller vad man ska äta." - Jojo, men jag drar iaf gränsen vid grillad fotboll!

Hur går det för er som äter strikt LCHF och långlöper? Några nya infallsvinklar önskas. Hörde Björn Ferry på svt (UR) nyligen, och blev sugen att testa mera LCHF. Min fru har kört det rätt mkt och är positiv.

Jag kör LC-Normalfett, snarare än LCHF, men jag märker skillnader främst på högintensiva pass - inte på långturer.

Vad roligt att se Helen överst på den här sidan säga att det vore roligt med ultra men att hon ska ta sig runt ett marathon först. Nu när tråden nästan exakt ett år senare har dykt upp så har hon sprungit en mara och två ultralopp, varav det ena på 100 km

@susanna. Vilka positiva effekter märker du på högintensiva pass?

Nu tror jag att jag formulerat mig lite otydligt, kanske..

Jag är i början av mitt LC-liv och märker just nu att jag tar slut snabbare i benen under högintensiva pass.

Däremot på långpassen är jag lika bra som förut! 🙂

Högintensiva pass som 200, 300 och 400 meters intervaller på LCHF- kost funkar utmärkt för mig.
Detsamma gäller för mina långpass.

Känn efter och se om det passar dig.

Då kör du inte så många intervaller.

Mikael: Eller så tränar du rätt blygsamma mängder och har hyggligt fyllda glykogenlager när du väl kör dina lite mer högintensiva pass.