Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

...för att fylla på kolhydratlagren inför lopp.

Jag tror inte att det är så stor skillnad på nu och då. Man kan fylla på på olika sätt bara och göra olika stor sak av det 🙂

Sportdrycken jag dricker för att ladda upp med innebär ~150g extra kolhydrater per dag under 3 dagar.

Då jag i vanliga fall äter väldigt snålt med kolhydrater så tror jag inte jag får någon laddningseffekt genom att bara fortsätta äta som vanligt och dra

LCHF kosten kan vara lämplig för diabetiker(vars sjukdom innebär att de inte kan hantera kolhydrater) och vissa som har svårt att gå ned i vikt. Jag kan inte se någon som helst anledning att följa den kosten för en frisk idrottsman/kvinna.

NU saknar jag Frankie och Stockis.

Lars.

Vi hade druvsocker.
Plus vanlig husmanskost.

Fort gick det dessutom.

Väntar fortfarande på att få se resultat under 3 timmar i Stockholm Marathon i paritet med vad som åstadkoms på 80-talet och även 90-talet.

Vi visste nästan noll, men ändå gick

Tänker inte följa rubriken i denna tråd, vill bara säga att jag följer den med spänning. Det här är nästan bättre än kriminalare på burken(t+)

K-G: Jag tror vi kommer få se mycket mer bredd i loppen om låt oss säga 5-10 år. Det är nästan nyss "löparboomen" kommit igång, och det kommer därför inte drälla in sub 2:30 resultat bara för att loppet har mer deltagare än någonsin.

Även om många säger

Micke, Du ska ha all heder som vågar säga som det är, tycker jag. Sportdryck eller ej! (t+)

Camilla, vill Du ha ännu mer spännande läsning, så sök upp alla de oändligt långa LCHF-trådarna som finns. Där kan vi snacka kalla kårar! 😉

Jag vet inte om jag törs...... Det börjar bli mörkt ute nu 🙂
Det får räcka med alla trådar i detta forum (H:) Annars blir det ingen tid över till träning

Sorry Camilla. Jag menade givetvis alla LCHF-trådar på FunBeat! 🙂