Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang mitt första ultra nånsin på Lidingö. Mest nöjd med att jag överhuvudtaget kom i mål och inte kom sist 🙂 har ju inget att jämföra med men för mig funkade det bra, hade gärna sett fler km-markeringar i början men det kanske bara var jag som miss

Jag tycker det var ett mycket bra arrangerat lopp, lätt att hämta ut nummerlapp och lämna in väskan, tydligt markerad bana och tätt mellan kontrollerna. Möjligtvis att det hade varit gott med en banan efteråt, men en sådan brukar jag alltid ha med i dushv

Hej,

är det någon som har en gpx över sträckan? lite rädd at springa fel, lyckades till och med att missa stadioningången på Lidingö Ultra och sprang 500 meter extra :/, så så illa är det

Robert: Jag har den, ligger överst i "Min senaste träning".

Åke, tack! Menade dock Gpx av Jättelångt men det var för många flikar öppna så jag postade fel 🙂

Jag missade visserligen Aros i år pga förkylning, Men som jag fattar går det inte att springa vilse på banvallen 🙂
Tycker du och Jan ska ta det som ett mycket bättre alternativ

Jag har inte fått någon enkät. Hur skickades den ut?

Aros verkar ganska platt eftersom det är en gammal banvall. Jag har bevisligen svårt för platta lopp typ 24-timmars och GUCR där jag främst mentalt men också muskelmässigt klappar ihop. Backiga svåra

Nu ska vi kanske inte prata Aros i Lindingötråden. Första milen på Aros är rätt platt sen kommer det lite backar. Andra 25 km är riktigt fin löpning mycket omväxlande.

.

Jag fick enkäten via e-posten, från Lidingö Skid och Orienteringsklubb. Ämnesrad "Utvärdering Lidingöloppet Ultramarathon 2014"

Tack för bra svar om Aros Marathon, jag överväger det starkt istället för Lidingö Ultra som jag personligen tycker var katastr

Förvarning: Tyvärr alldeles för långt inlägg (typiskt mig).

Nedan en uppdatering med årets resultat av sammanställningen jag gjorde i mitt tidigare inlägg 2014-05-05:

2008: 207 män kom i mål på 50k
2009: 231 män kom i mål på 50k
2010: 223 män kom i mål