Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tidigare år har man fått svara på en enkät efter loppet. Tänkte avvakta till den. Och kommer det ingen sådan så lovar jag att kontakta dem.

Men jag tror egentligen inte de bryr sig om vad man skriver där om det innebär stora ändringar. Fokuserade ifjol

Det är det jag är rädd för, att de fortsätter på den redan inslagna vägen.

Jag trodde faktiskt att de hade bättre koll, helt ärligt.

Jag fick bekräftat av en Mattias Söderberg från Lidingöloppet att ultran bytt plats till söndagen, så jag la upp tävlingen här:

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1408313

Fler som reagerat över kvalitén på Lidingö Ultra:

Reflektioner över Lidingö Ultra 2014

Det verkar vara vi som springer många ultror och har många andra lopp att jämför med som reagerar.

De är väldigt tyst med eftersnack här. Beror det på att löparna inte tycker loppet var värt att diskutera eller pratas det någon annanstans och i så fall

Ush vad trist med oseriösa arrangörer! Det säger ju lite om hur du känner också, om du associerar Lidingö ultra med såna där. Eftersnack? Dött, överallt där jag kikat iaf. Oroväckande, eller hur?

Jag kan inte annat än hålla med i kritiken, det lilla jag

Jag tror det hänger på upplägget av tävlingsledningen. Om det är en entusiast med entreprenörsegenskaper som blir tävlingsledare eller om det blir "förvaltartypen" av tävlingsledning där huvudpersonen inte ser det som sitt kall. Ofta fördel om tävlingsled

Mina förslag:

Ta in fler ultraeldsjälar igen, som rådgivare och experter. inte bara som ambassadörer (vad nu det är) utan som några med makt att påverka. Ta in rutinerade ultralöpare i beslutsprocessen igen, så det känns att loppet är för ultralöparna oc

Hej!
En gammal sanning är att lyckan kommer från att ha låga förväntningar.

Det är tråkigt att höra att förväntningarna inte uppfylldes för Lidingö Ultra. Jag var där och trivdes bra. Kom näst sist om jag förstått rätt, en plats jag förtjänar.

Men kansk

Hej, kul att läsa lite om era intryck efter loppet. Detta var mitt första ultra och jag hade stora förväntningar på loppet. Jag var så glad att jag klarade av det så att jag inte tänkte så mycket på det som går att förbättra. Men det finns några saker som