Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet - vilken distans
You need to log in to create posts and topics.

Christer, till för några år sedan så var det inte så, men dom har ändrat banan så att man startar vid 30-kilometersstarten och följer den banan i stort sett hela tiden. Man genar på tre ställen så att man tex inte springer ända bort till Aborrbacken. Skit

Ah, tack, då var inte minnet riktigt så dåligt då ... jag har aldrig sprungit 15km - bara min fru och det var några år sen nu!

Tog du gvg-varvet nu och hade ork kvar efteråt är det inget att tveka på! Träna vidare och kör 30k! Tänk vad irriterande om du tar 15k och den går hur lätt som helst?

"Tänk vad irriterande om du tar 15k och den går hur lätt som helst? "

Då har man sprungit för långsamt 🙂

"Tänk vad irriterande om du tar 15k och den går hur lätt som helst? "

Jag har mycket svårt att förstå varför det är finare att springa 30km än 15km. Möjligtvis för att jag lever kvar i svunna tider då man inte sprang för att klara en utmaning utan sprang

Leif, det handlar ju inte om något annat än att Helena vill göra klassikern och då är det 3 mil som gäller, inget annat så vitt jag vet.

Nästa år ja! /Gnällig gube 🙂

Jag tror hon vinner på att testa 3-milaren direkt och avdramatisera den, så hon vet vad som gäller sen. Det är bra att veta vad som komma skall, det är lättare att planera och förbereda sig då 🙂

Du menar som i "gube som bor i en lådda med sina söner bå

Söner? Drängar!

Yepp, en gång för länge sedan på ett forum som då var bra (puls.se) så kallade jag mig för gubbe. Men fick då skäll av några, speciellt av Lena M. Då kom jag på detta med gube.