Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 22:43"Tycker själv att den är en perfekt testbana inför den långa." (15 km) "Klarar man inte att springa runt den på ett sätt som känns bra så bör man nog ta sig en funderare på om man skall ge sig på den långa, den kan bli vääldigt plågsam."
Hm, jag kan bli
"Tycker själv att den är en perfekt testbana inför den långa." (15 km) "Klarar man inte att springa runt den på ett sätt som känns bra så bör man nog ta sig en funderare på om man skall ge sig på den långa, den kan bli vääldigt plågsam."
Hm, jag kan bli
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 09:21Tack tack för alla tips =)
Har insett att träningen dock får läggas om men en hel del backträning och intervaller. Men det ger väl belöning som allt annat 😉
Tack tack för alla tips =)
Har insett att träningen dock får läggas om men en hel del backträning och intervaller. Men det ger väl belöning som allt annat 😉
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 09:36Jag har sprungit LL över 20 ggr. Mina bästa tips är:
1. Träna terränglöpning.
2. Kör långa och lugna pass.
3. Backträning börjar du med när du orkar springa en längre stund. Jag kör hellre backträning på den vanliga rundan än specifik backträning. Man ta
Jag har sprungit LL över 20 ggr. Mina bästa tips är:
1. Träna terränglöpning.
2. Kör långa och lugna pass.
3. Backträning börjar du med när du orkar springa en längre stund. Jag kör hellre backträning på den vanliga rundan än specifik backträning. Man ta
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 11:52Jag kommer oxå debutera på LL 3 mil i år. Och jag instämmer i de positiva orden tidigare att du skall välja 30 km varianten för att få in känslan för banan och att göra dig bekväm inför eldprovet 2010.
Ta det som ett långpass och fokusera på att ha kul,
Jag kommer oxå debutera på LL 3 mil i år. Och jag instämmer i de positiva orden tidigare att du skall välja 30 km varianten för att få in känslan för banan och att göra dig bekväm inför eldprovet 2010.
Ta det som ett långpass och fokusera på att ha kul,
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 02:08Dessutom så KAN du ju använda ditt LL från i år till att göra Klassikern med också! Det gäller ju faktiskt att göra allt INOM TOLV MÅNADER och inte på samma kalenderår.
Så varför inte tjuvstarta din Klassiker redan i år när det nu går så pass bra med löp
Dessutom så KAN du ju använda ditt LL från i år till att göra Klassikern med också! Det gäller ju faktiskt att göra allt INOM TOLV MÅNADER och inte på samma kalenderår.
Så varför inte tjuvstarta din Klassiker redan i år när det nu går så pass bra med löp
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 13:33Totteman: Vad tycker du att det är för skillnad mellan intervaller och "varierad fart i terrängspåret"? 🙂
Totteman: Vad tycker du att det är för skillnad mellan intervaller och "varierad fart i terrängspåret"? 🙂
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 11:06Ja tanken har slagit mig, men det som beror är lite på vilken tid man springer in på =) Är lite av en tävlingsmänniska 😉
Ja tanken har slagit mig, men det som beror är lite på vilken tid man springer in på =) Är lite av en tävlingsmänniska 😉
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 13:04Tycker du att tiden är kass så tar du bara inte med den i din klassiker utan tar nästa års lopp istället. Problemet löst! *hepp!*
Tycker du att tiden är kass så tar du bara inte med den i din klassiker utan tar nästa års lopp istället. Problemet löst! *hepp!*