Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 08:55Saxat från Marathon.se
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964596"Patricks upplevelse om hur man ska springa Lidingöloppet överensstämmer med statistiken för hur löparna som klarar 2.15 springer loppet.
Utifrån resultatstatistiken gäller följ
Saxat från Marathon.se
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964596
"Patricks upplevelse om hur man ska springa Lidingöloppet överensstämmer med statistiken för hur löparna som klarar 2.15 springer loppet.
Utifrån resultatstatistiken gäller följ
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 08:56"de har börjat byta ut aspartamet i vitar mot sukralos,"
Varför konstgjorda sötningsmedel överhuvudtaget? Om man nu vill söta, varför inte använda socker, det borde ju passa, i en kolhydratrik dryck...
Man kan fö köpa en varant av Vitar som inte innehål
"de har börjat byta ut aspartamet i vitar mot sukralos,"
Varför konstgjorda sötningsmedel överhuvudtaget? Om man nu vill söta, varför inte använda socker, det borde ju passa, i en kolhydratrik dryck...
Man kan fö köpa en varant av Vitar som inte innehål
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 10:33Intressant att se hålltiderna för 2.15, det verkar stämma rätt väl med hur jag har planerat. Det är alltså en riktigt snabb mil på 41 minuter mellan 5 och 15 km (eller egentligen snarare mellan 6 och 16). Det skulle inte vara fel att ha två minuter till d
Intressant att se hålltiderna för 2.15, det verkar stämma rätt väl med hur jag har planerat. Det är alltså en riktigt snabb mil på 41 minuter mellan 5 och 15 km (eller egentligen snarare mellan 6 och 16). Det skulle inte vara fel att ha två minuter till d
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 11:05Ja, det är inte givet att gå ut hårt för att klara silvermedaljen. Kollade lite i resultaten från i fjol och det skiljer en del mellan olika löpare. Titta på den här löparen tex:
http://resultat.marathon.se/LL2008/sok/chiptider_sv.cfm?startnr=1389&LanID=1
Ja, det är inte givet att gå ut hårt för att klara silvermedaljen. Kollade lite i resultaten från i fjol och det skiljer en del mellan olika löpare. Titta på den här löparen tex:
http://resultat.marathon.se/LL2008/sok/chiptider_sv.cfm?startnr=1389&LanID=1
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 15:03Vilken monsterspurt han måste ha dragit på! Sista milen 4 min snabbare än första...
Vilken monsterspurt han måste ha dragit på! Sista milen 4 min snabbare än första...
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 15:13Lite nya tankar om taktiken och mellantiderna:
Jag antar att marathon.se:s tider bygger på LL:s officiella mellantider, och de ligger inte alltid exakt vid jämna kilometrar. "5 km" är egentligen 5,5 och "20 km" är 20,2. Därför blir den snabba milen mella
Lite nya tankar om taktiken och mellantiderna:
Jag antar att marathon.se:s tider bygger på LL:s officiella mellantider, och de ligger inte alltid exakt vid jämna kilometrar. "5 km" är egentligen 5,5 och "20 km" är 20,2. Därför blir den snabba milen mella
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 15:37Det är frågan om man ska ha marginalen i början eller i slutet av loppet. En tappad minut är en tappad minut och svår att ta igen.
Det är frågan om man ska ha marginalen i början eller i slutet av loppet. En tappad minut är en tappad minut och svår att ta igen.
Quote from Urban Nilsson on 24 September 2009, 15:40Hans: Testa! Dra den första milen på 40 blankt så kan du köra den andra på 45 och den tredje på 50. 😀
Tror dock att proffsen brukar påpeka att det är i mitten av LL man bygger upp en liten marginal till sista milen.
Hans: Testa! Dra den första milen på 40 blankt så kan du köra den andra på 45 och den tredje på 50. 😀
Tror dock att proffsen brukar påpeka att det är i mitten av LL man bygger upp en liten marginal till sista milen.
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 15:40Men stumma ben är å andra sidan stumma ben, och svåra att få igen. 🙂
Men stumma ben är å andra sidan stumma ben, och svåra att få igen. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 16:0945, 40, 50 låter som en bra fördelning mellan milen. 😉
"Bättre att höra till den sträng som brast än att aldrig våga spänna bågen", eller hur var det??
45, 40, 50 låter som en bra fördelning mellan milen. 😉
"Bättre att höra till den sträng som brast än att aldrig våga spänna bågen", eller hur var det??