Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet för debutanter
You need to log in to create posts and topics.

Men varför snackar ni inte ihop er några stycken från dom olika trådarna å kanske kommer överrens om att kanske kuta 21 km i Ottarsloppet. Åk dit ,kuta och njut. Cirkus 10 mil norr om storstaden å det är motorväg hela vägen...(Jag vet att jag repeterar mi

Tack men nej tack Kjell, jag har sisådär 55 mil till huvudstaden att avverka så det blir ingen uppvärmning norr därom iaf, det kan jag lova!

Jag är en långsam löpare (på riktigt långsam, vi snackar ingen femminutersfart här inte) och jag har sprungit tjejbanan och "faktiskt" inte tyckt att det var jobbigt. Jag också sprungit 15 km ett par gånger och varit döende båda gångerna. Eller nej, nu öv

Började i princip från 0 förra året i Juni (började att notera i FB i Juli), och har sakta men säkert ökat farten, farten är nu inte det viktigaste för mig, det finns ju så många andra positiva effekter av att springa, men det är ju klart att det är kul a

Jag planerar också att springa LL för första gången i år! 🙂
Hur svårt kan det vara? 😉

Men nu närmast är det Gbg-varvet som gäller för andra gången. 🙂
Sen planerar jag att lägga om träningen till mer kuperad terräng och mer backträning för att sen i

Ska oxå spring LL för första gången fick start avgiften betald av en kompis när jag fyllde år...:-) Ser fram emot att plågas i 30 km hehehe....

Kul att höra om er andra! Jag blir inspirerad. Det är alltid peppande att läsa om folk som börjar från noll och når resultat. Själv har jag väl inte börjat från noll, eftersom jag sprungit ganska mycket tidigare, men jag når å andra sidan aldrig några res

Den enda svårigheten jag är lite rädd för är om lederna ska hålla för den träning som behövs. Men att orka bör inte vara några jätteproblem om jag kan sköta träningen som planerat även om det givetvis kommer att vara slitigt.

Farten har jag inget proble

Först och främst, lycka till alla debutanter!

Nej LL30 är inte så svårt att ta sig igenom med rätt träning. Men man får verkligen inte göra misstaget att linkna det med ett lopp som varvet eller något millopp. Varför? LL30 är 30km inte 21km eller 10km oc

Hej Ing-Marie. Jag har sprungit LL 3-mil 2 gånger och första gången hade jag som längst sprungit halvmara före. Tycker det är ett jättekul lopp just för att det är omväxlande natur och är backigt. Har lätt för att bli uttråkad på släta asfaltlöpningar. V