Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet för debutanter
You need to log in to create posts and topics.

instämmer i tidigare råd..: kör mycket backar och känn på den längre distansen innan så går det säkert fint! det är en fantastisk runda, ju. men backarna suger rejält!

Mitt råd till alla er som funderar på att springe LL är - anmäl er och spring LL i höst!!! LL är ett mycket trevligt men också ett väldigt jobbigt lopp. Som tidigare har sagts i den här tråden så är träning i terrängspår (typ elljusspår) ett måste för att

Håller med P-A helt och fullt! Det är mitt favoritlopp också. Tuffa lopp som LL är roligare just för att det är så kuperat och därför kräver så mycket.

@Fredrik
Taktik/träning: Jag har sprungit LL tre ggr, snabbare varje gång 🙂 Varje gång en ny upplevelse. Det jag har lärt mig är:
1: Gå ut kontrollerat (framförallt över startgärdet). Placeringar man tjänar om man rusar i starten tappar man i de första

Angående höjdmeter:

citat "(!). LL har drygt 500 höjdmeter vilket är en del, särskilt då ett par jobbiga backar ligger under sista 5 km."

Ursvik xtreme 15 km ligger ett varv på ca 380 meter enligt min garmin. Så två varv på den så är du i mål med råge m

ina scot.....LL kallas ju oxså för Sveriges Prix de Ameriques.....så nu väntar vi bara på när du kommer susande nerför den sista nerförsbacken..??!

Sure..snarare stapplande på alla mina fyra. Känns det som nu iaf, men jag bara surar efter mitt mjölksyrapass igår.

Låter bra INA.

Är det någon som har bra tips på hur man övar nerförslöpning? In med hakan har jag hört men sen då?

mvh d

Här finns lite diskussioner om nerförslöpning: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=439666

Sprang första gången 2006 efter så lite löpträning att jag skäms. Hade en del problem med benhinnorna. Uppfyllde inte Kalles krav ovan att ha sprungit minst 20 km någon gång. Höll dock på med en del annat (rullskridskor/mountainbike). Hade taktiken att gå