Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 10:06"Tips på att öva nerförslöpning" eftersöktes.
Jag tänker att man dels självklart ska träna utförslöpning för att effektivisera sitt löpsteg, d v s inte bromsa för mycket. Då handlar det om att inte luta sig för mycket bakåt utan släppa på i backarna, sam
"Tips på att öva nerförslöpning" eftersöktes.
Jag tänker att man dels självklart ska träna utförslöpning för att effektivisera sitt löpsteg, d v s inte bromsa för mycket. Då handlar det om att inte luta sig för mycket bakåt utan släppa på i backarna, sam
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 08:34En fråga till Göteborgare med LL-erfarenhet...
Hur står sig Ängagården i jämförelse med banan på LL?
Igår klämde jag av ca 20km i Ängagården, kuperat som bekant.
Säg att jag nöter vidare där uppe på berget under sommaren och gradvis förlänger långpasse
En fråga till Göteborgare med LL-erfarenhet...
Hur står sig Ängagården i jämförelse med banan på LL?
Igår klämde jag av ca 20km i Ängagården, kuperat som bekant.
Säg att jag nöter vidare där uppe på berget under sommaren och gradvis förlänger långpasse
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 21:05Kom precis på en rolig sak som hände på väg till starten 2007. Det ösregnade milt sagt. Från tunnelbanan och ut till lidingö packas förväntansfulla nervösa löpare i hop i en buss. Smockfull och igen immad. Jag stod mitt i smeten med min väska och kunde in
Kom precis på en rolig sak som hände på väg till starten 2007. Det ösregnade milt sagt. Från tunnelbanan och ut till lidingö packas förväntansfulla nervösa löpare i hop i en buss. Smockfull och igen immad. Jag stod mitt i smeten med min väska och kunde in
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 21:31Angående Änggården vs LL.
Kollade upp en gammal träning där jag sprang ca 18 km i Änggården. Fick då ihop 320 höjdmeter vilket alldeles säkert är jämförbart med LL. Min Polar har för övrigt visat mellan 500 och 650 höjdmeter på LL olika år (vilket säger
Angående Änggården vs LL.
Kollade upp en gammal träning där jag sprang ca 18 km i Änggården. Fick då ihop 320 höjdmeter vilket alldeles säkert är jämförbart med LL. Min Polar har för övrigt visat mellan 500 och 650 höjdmeter på LL olika år (vilket säger
Quote from Urban Nilsson on 27 April 2009, 22:42PLANAR UT!? Den där #&¤%!?½!-backen vid golfbanan när det är 2K kvar är allt utom vågrät. Det vågar jag lova.
PLANAR UT!? Den där #&¤%!?½!-backen vid golfbanan när det är 2K kvar är allt utom vågrät. Det vågar jag lova.
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 14:09Hej!
Jag är ocksa LL-debutant i höst(tänker vara om jag bara är frisk och hel), har aldrig sprungit ngt lopp tidigare. Springer mycket kuperat(har en milrunda jag brukar springa och det skiljer 400höjdmeter mellan högsta o lägsta punkten sa det lutar ord
Hej!
Jag är ocksa LL-debutant i höst(tänker vara om jag bara är frisk och hel), har aldrig sprungit ngt lopp tidigare. Springer mycket kuperat(har en milrunda jag brukar springa och det skiljer 400höjdmeter mellan högsta o lägsta punkten sa det lutar ord
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 16:41Linda
Kollade en snabbis i din kalender.
Du verkar ha en lätt distansfart på 5:00/km och "kuperad-distansfart" på 5:30/km
Är "Kuperad distans" 400 höjdmeter/mil undrar jag?
Stämmer ovan (och att du springer 20k+ relativt ofta) skall du absolut INTE si
Linda
Kollade en snabbis i din kalender.
Du verkar ha en lätt distansfart på 5:00/km och "kuperad-distansfart" på 5:30/km
Är "Kuperad distans" 400 höjdmeter/mil undrar jag?
Stämmer ovan (och att du springer 20k+ relativt ofta) skall du absolut INTE si
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 18:38Aha! Tack för input!
Ja,min normala runda är 400 höjdmeter(springer med Alperna i horisonten-underbart!!). kanske överskattar jag backarna i LL och underskattar mina egna rundor? Längsta backen pa min milrunda är 3,6kilometer..
Kul att läsa din kommenta
Aha! Tack för input!
Ja,min normala runda är 400 höjdmeter(springer med Alperna i horisonten-underbart!!). kanske överskattar jag backarna i LL och underskattar mina egna rundor? Längsta backen pa min milrunda är 3,6kilometer..
Kul att läsa din kommenta
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 10:07En backe på 3,6 km, puh...
Den värsta på LL är som bekant(?) abborrbacken. Har för mig att den är 600m och en stigning på 60 m... En piss i atanten i jämförelse alltså. Men det är klart du har 25 km i benen när du kommer hit 😉 Hur som helst kommer LL k
En backe på 3,6 km, puh...
Den värsta på LL är som bekant(?) abborrbacken. Har för mig att den är 600m och en stigning på 60 m... En piss i atanten i jämförelse alltså. Men det är klart du har 25 km i benen när du kommer hit 😉 Hur som helst kommer LL k
Quote from Funbeat user on 30 April 2009, 21:50Idag fick jag en kick!
25km i kuperad natur har jag sprungit och nu känns LL inom räckhall. Jag vet att jag maste ha sprungit 30km innan LL annars kommer min hjärna säga till mig att jag aldrig kommer att klara det ;-D. Har en kompis som ska springa sin
Idag fick jag en kick!
25km i kuperad natur har jag sprungit och nu känns LL inom räckhall. Jag vet att jag maste ha sprungit 30km innan LL annars kommer min hjärna säga till mig att jag aldrig kommer att klara det ;-D. Har en kompis som ska springa sin