Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet för debutanter
You need to log in to create posts and topics.

Din kompis gör en riktigt dunertabbe som tror det räcker med 21 km som längsta pass inför en mara. Varför? "Problemet" med maror är distansen och 21 km jmf med 42 är inte som att jämföra t.ex 5 km med 10km eller 10 km med 20 km. Någonting händer nämligen

Mat o dryck, har lite funderingar ang. framför allt dryck, dricker själv aldrig under träning, springer upp till ca. 20 km, men avser att öka till minst 30 KM enl. mitt schema inför LL.
Självklart är detta med mat och dryck innan, under och efter ett lop

Då skall du inte äta inom två timmar innan start :o)

LL tycker jag är lite för kort för att ladda specifikt (med det sagt tog min energi slut förra loppet)... Men då är standardtipset att äta som vanligt dagarna innan och bara lägga på lite extra potatis

Jahapp, då är Göteborgsvarvet avklarat, för en del av oss i alla fall. Så nu siktar vi mot Lidingö.

Men så här efter Gbg måste jag nog be att få revidera vad jag skrev i början av denna diskussion, nämligen att jag aldrig varit särskilt sugen på att spri

Ingmari: Återigen, två själar en tanke. det var faktiskt helt OK att springa en halvmara på asfalt. Så nu säger jag att jag aldrig kommer att springa en mara på asfalt. Det är egentligen inte själva loppet som är tråkigt utan alla ensamma träningsmil på a

Jag är i samma sits... Siktar mot Lidingöloppet nu, med ett par motionslopp på 10 km under tiden. Mitt upplägg kommer nog bli att vila några veckor från långpass över 10 km nu för att få bort ett par löprelaterade krämpor som jag känner av över 10 km. Och

Har ungefär samma tankar som Krister. Varannan vecka känns som att man kan mäkta med ett längre pass. Tänkte nyttja sträckan hem från jobbet, där jag kan välja >=17 km asfalt eller >=19.3 km med med blandat asfalt och skogsstig. (Kan ju alltid förlänga vä

Instämmer Krister alla ensamma pass på asfalt är så trist.

Men kommer ladda med xtreme running 15 km terräng 20 maj, 10 juni, 22 aug & ev 9 sept. Sedan Höga kusten halvmaran 8 aug och Brottbyrundan 20 km terräng 13/14 sept. Kanske Vansbro sim oxå, vore

Till alla er som dissar löpträning på asfalt!

Man är ju faktiskt inte tvungen att förlägga alla sina löppass på asfalt bara för att man skall springa en halvmara eller en mara. Jag vill hävda att terränglöpning är väldigt värdefull löpträning inför en m

En fråga: Hur många km tycker ni det är lämpligt att springa från och med idag till och med den 25 september? Vad anser ni vara ett minimum inför LL?

Jag har just satt upp som mål att jag ska springa 450 km, och det bygger inte så mycket på vad som är lä